تزیپی لیونی بار دیگر به عرصه سیاسی بازگشت

۰۷م آذر ،

23-153.jpg

تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با تشکیل یک حزب سیاسی تازه قصد ورود مجدد به عرصه سیاسی اسرائیل را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) لیونی، تنها شش ماه پیش کناره‌گیری خود از سیاست را اعلام کرده بود.

حزب تازه چپ میانه خانم لیونی “هتنوعا” (جنبش) نام دارد و در نظر دارد در انتخابات ژانویه سال آینده حضور داشته باشد.

به گزارش بی.بی.سی، لیونی گفته است که مانیفست حزب تازه او شامل پیگیری توافقنامه صلح با فلسطینیان خواهد بود.

تزیپی لیونی، از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بود.

در ماه مه امسال، لیونی پس از شکست در انتخابات رهبری حزب کادیما از شائول موفاز، گفته بود که از کنست (پارلمان اسرائیل) کناره‌گیری می‌کند و فعالیت‌های سیاسی خود را کاهش می‌دهد.

لیونی امروز در جریان کنفرانس خبری خود در تل آویو، از دولت بنیامین نتانیاهو، اول وزیر رژیم صهیونیستی به سبب ناکامی در مذاکرات با فلسطینیان طی سال‌های اخیر انتقاد کرد و گفت که “دولت با اشخاصی که از تروریسم حمایت می‌کنند، وارد مذاکره می‌شود و از (مذاکره با) گروهی که مانع از تروریسم می‌شود و برای یک راه حل دو کشوری، تلاش کرده، پرهیز می‌کند.”

اشاره لیونی به مذاکرات غیر مستقیم دولت اسرائیل با جنبش حماس است که اداره امور غزه را در دست دارد. دو طرف به طور غیر مستقیم، بر سر برقراری آتش بس با میانجیگری مصر مذاکره کردند.

آخرین دور مذاکرات مستقیم دولت اسرائیل و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) که در کنترل جنبش فلسطینی فتح به ریاست محمود عباس است، به سال ۲۰۱۰ بر می گردد که نتیجه‌ای به بار نیاورد.

مذاکره‌کنندگان فلسطینی می‌گویند برای بازگشتن به میز مذاکره، طرف اسرائیلی باید به فعالیت‌های ساختمانی خود در مناطق اشغالی پایان دهد. اسرائیل در مقابل هیچ گونه شرطی را برای از سرگیری مذاکرات صلح نمی‌پذیرد.

روز دوشنبه این هفته، ایهود باراک، وزیر جنگ هم اعلام کرد که پس از برگزاری انتخابات سراسری این کشور در ماه ژانویه ۲۰۱۲، خود را بازنشسته خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.