تشکیل ۷۱ پرونده تخلفات شرکت های خودروساز

۲۷م دیماه ،


یدالله ملکی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: از این تعداد، به ۲۴ فقره پرونده رسیدگی شده است که تعدادی از این پرونده ها بدوی بوده که رای آن ها قطعی شده و تعدادی از آن هم در مرحله واخواهی و تجدیدنظر است.

وی گفت: از ۲۴ فقره پرونده رسیدگی شده، چهار فقره در مرحله تجدید نظرخواهی، ۱۵ فقره دستور توقیف اموال شرکت، سه فقره ابلاغ به شرکت برای تعویض خودرو و دو فقره مکاتبه به بانک برای برداشت از حساب است.

معاون رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور افزود: ۹۰ درصد عمده تخلفات شرکت های خودروساز، گرانفروشی است اما بعضا شرکت ها به لحاظ کیفیت کالا یا تحویل به موقع خودرو به تعهدات خود عمل نکرده اند.

ملکی گفت: تعزیرات حکومتی در اجرای احکام، هیچ تعارفی با کسی ندارد و اگر شرکتی  از پرداخت جریمه مربوط استنکاف کند، مرحله بعدی اجرا خواهد شد و در نهایت اگر مدیرعاملی بازهم اجتناب کند، بازداشت می گردد و به زندان خواهد رفت.

وی افزود: ۴۷ فقره پرونده دیگر نیز در خصوص تخلف گرانفروشی ناشی از ارز مرجع موجود است که متاسفانه شرکت های آن ها، در مقام عرضه، ضوابط را رعایت نکرده اند که پرونده آنها در شعب در حال رسیدگی و یا در مرحله استعلام است.

معاون رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: در یک هفته قبل نیز یک شرکت خودروسازی به سبب تخلف گرانفروشی به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان پرونده اش رسیدگی و برای قانون ۲۴ میلیارد تومان جریمه شد که در صورت قطعی شدن حکم، حکم آن اجرا می گردد.

ملکی افزود: تعزیرات حکومتی به طور جدی، پیگیر تخلفات صنفی است و در صورت برخورد با چنین تخلفاتی، بدون هیچ اغماضی رسیدگی و اجرای حکم می کند.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.