تصادف ۹ دوچرخه‌سوار فارس با کامیون

۲۸اردیبهشت،

محمد مهدی عیدی‌زاده اظهار کرد: دوچرخه‌سواران هیات شیراز طبق برنامه روزهای جمعه تمرینات عمومی و دسته جمعی را در برنامه کاری خود دارند و همیشه یک پاترول با چراغ گردان و یک وانت دوچرخه‌سواران را اسکورت می‌کنند. در طی ۴۰ – ۵۰ سالی که هیات دوچرخه‌سواری استان فارس شکل گرفته است، تمرینات جاده ای ما به همین صورت بوده است. اما در روز اتفاق راننده کامیون به سبب خواب آلودگی به ماشین اسکورت پاترول برخورد کرده و ماشین پاترول به وانت برخورد کرده و وانت وارد گروه دوچرخه‌سواران شد که از میان ۱۶ رکابزن ۹ نفر از آنها دچار آسیب دیدگی‌ شدند که خوشبختانه هشت رکابزن به دلیل خراشیدگی‌های سطحی به صورت سرپایی مداوا شدند و تنها یک نفر از آنها دچار شکستگی ترقوه شد که امروز (شنبه) وی نیز از بیمارستان مرخص می‌شود. بنابراین این اتفاق خسارت جانی در بر نداشته است و تنها ۱۰۰ میلیون خسارت مالی بر هیات دوچرخه‌سواری شیراز تحمیل شد.

عیدی‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا رکابزنان با داشتن مجوز در جاده تمرین می‌کردند یا خیر؟ به ایسنا گفت: هیات دوچرخه‌سواری استان فارس طبق آیین‌نامه، زمانی که می‌خواهد مسابقاتی را برگزار کند با راهور ناجا هماهنگی‌هایی را انجام می‌دهد و آنها نیز از طریق راهور کل تاییدیه برگزاری مسابقات در جاده را می‌گیرند. اما به این دلیل که ما همیشه تمرینات جاده ای خود را در جاده‌های مختلف برگزار می‌کنیم انجام هماهنگی نیاز نیست و علاوه بر این ماشین اسکورت به طور دائم همراه رکابزنان حضور دارد.

وی در پایان بیان کرد: سال‌های قبل نیز ما شاهد رخ دادن اتفاقات مشابه بودیم. بنابراین فکر می‌کنم باید تدابیری اندیشیده شود تا درصد به وجود آمدن این اتفاق‌ها را کم کنیم. تصمیم دارم برای تمرینات روزهای جمعه با فرمانده انتظامی استان فارس جلسه‌ای برگزار کرده و هماهنگی‌هایی را انجام دهیم تا به وجود آمدن چنین حوادثی را شاهد نباشیم.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.