تصاویر تلفن همراه ، تصویربی پرده تری از اجتماع می باشند

۱۲م آذر ،

داور جشنواره فیلم و عکس همراه تهران:

رضا میرکریمی معتقد است آثار رسیده به جشنواره فیلم و عکس همراه تهران که عموم مردم جامعه را دربرمی گیرد می تواند آماری از علایق و سلایق جامعه ارائه دهد و مقدمه ی کار پژوهشی گسترده تر باشد.

رضا میرکریمی فیلمساز شناخته شده کشور در گفت و گو با ستاد خبری اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران گفت: گرایش اصلی در داوری جشنواره نگاه به محتوای آثار است تا فرم و ساختار ولی آنچه که این جشنواره را برای من هیجان انگیز می کند ، مواجه شدن با تعداد بسیاری از پلان هایی است که توسط مردم گرفته شده و نشان می دهد که آنها روی چه موضوعاتی حساس می باشند و چه علایق و سلایقی دارند.

کارگردان فیلم «یک حبه قند» ادامه داد: برای من به عنوان فیلم سازی که به اجتماع توجه دارد ، این نکته مقدمه یک کار پژوهشی دقیق تر و گسترده تر است. شاید جمع آوری سند های تصویری مردم آمار دقیق تری از آنچه که کمتر بیان می کنند به ما بدهد. تصاویری که با تلفن های همراه گرفته می شوند مسلما تصویری بی پرده تر از اجتماع می باشند.

داور بخش فیلم جشنواره همراه تهران تاکید کرد: برگزار کنندگان این جشنواره چالش خوبی را برای مصرف کنندگان یک ابزار همه گیر ایجاد کرده اند که به آن بهانه ، با دنیای تصویر آشنا شوند تا نگاه و ارتباطشان با دنیای اطراف متکی به واژگان نباشد.

میرکریمی با بیان این مطلب که نا آشنایی مردم با جهان تصویر بسیاری از مسائل شهری مانند گرافیک شهری ، تبلیغات و شهرسازی و … را نیز بی نتیجه خواهد کرد گفت: بالا بردن شعور تصویری عموم مردم یکی از بهترین دستاورد های این جشنواره است.

این کارگردان سینما در بخش دیگر این گفت و گو چگونگی برخورد اشخاص با ابزار را در کاربرد مفید یا مضر آن موثر دانست و افزود: آیا تکنولوژی می تواند بخش خلاقه وجودمان را همچنان فعال نگه دارد؟ یا سبب می شوند که تنبلی و ضعف خودمان را پشت ابزار پنهان کنیم؟ معتقدم هنر نیاز به ریاضت دارد و اگر آن را بگیری اتفاق کم تاثیر و بی مایه ای می گردد. این چنین است که حتی با موبایل هم می گردد فیلم درخشان ساخت.

اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران که با موضوع عکاسی و فیلمسازی با تلفن همراه فعالیت می کند ، از ۱ تا ۴ اسفند ماه ۹۱ برگزار می گردد. مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۰ دی ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ر

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۷۸۰


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.