تصویب قیمت های جدید خودرو

بلاخره بعد از چند هفته سیاه بازی سازمانهای به اصطلاح حمایت از مصرف کننده و کمیته قیمت گذاری خودرو و خودروسازان، قیمتهای جدید خودرو هم برای چندمین بار در سال جاری افزایش شدید و رسمی را تجربه کردند. این در حالیست که بارها خودروسازان بدون مجوز این سازمانها هم قیمتهای خود را افزایش داده بودند.

شیب افزایش قیمتهای خودرو

شیب افزایش قیمتهای خودرو

در این میان حقوق خریداران و کسانی که با اندیشه خرید یک خودرو با دارایی و پول محدود خود به پیش خرید دست زده بودند، نیز طبق روال معمول نادیده گرفته شده و اکنون باید بدنبال تهیه مابه التفاوت قیمت جدید یا انصراف از دریافت خودرو باشند.
مسلم و واضح است که این روند در نهایت به نابودی صنعت خودروی ایران منجر خواهد شد که به هر ترتیب ممکن تنها بدنبال گرفتن پول بیشتر و به بهانه های مختلف است. نگرانی برای صنعت خودروی ایران و فعالان و کارکنان این عرصه با وضع مدیریتی موجود بی مورد نیست و آمارهای تولید و مقایسه قیمتها با درآمدهای جامعه خریداران خودرو در ایران با سایر نقاط جهان نیز تاسف بار است.
مصرف کننده ایرانی باید بابت خودرویی با تکنولوژی منسوخ و ظاهر تکراری و ایمنی پایین و امکانات و رفاه ناچیز و مصرف سوخت و هزینه نگهداری بالا و خدمات پس از فروش افتضاح، پول یک خودروی روز دنیا با همه این مشخصات را بپردازد! با ادامه این روند صعودی قیمتهای خودرو، تا پایان سال تندر خودروی اغنیا خواهد شد و پراید نیز به یک وسیله لوکس تبدیل خواهد شد!
هنوز قیمتهای جدید در سایتهای خودروسازان بروز نشده اند اما فعلا این قیمتها را داشته باشید:
تندر ۹۰ از ۱۷ میلیون و پانصد به ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
سوزوکی گرند ویتارا ۷۴ میلیون
پژو ۴۰۵ ۱۹ میلیون

فردا جدول قیمتهای جدید را در همین صفحه منتشر می کنیم.

ایستگاه اخبار قیمت

فیسبوک


مجله پدال

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.