تضمین سیاست‌های کلی اصل ۴۴ می‌توانست آغاز یک انقلاب اقتصادی باشد

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه به بخش خصوصی را یک ضرورت اقتصادی دانست و گفت: تضمین سیاست‌های کلی اصل ۴۴ می‌توانست آغاز یک انقلاب اقتصادی باشد.

آیت الله«اکبر هاشمی رفسنجانی»در دیدار با اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، خاطرنشان کرد: اعلام صریح دولت مبنی بر عدم اعتقاد به سیاست‌گذاری‌ها، سبب تضعیف بخش خصوصی و افزایش تصدی‌گری دولت شده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به چاره‌اندیشی قانون برای مشخص شدن محل مصرف درآمدهای حاصل از واگذاری‌ها گفت: متأسفانه آن درآمدها نه تنها سبب تقویت اقتصاد نشد، بلکه در خیلی موارد مانع بزرگی در مسیر تولید شده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رکود اقتصادی، مخصوصا رکود تورمی را معضل تولید و سبب افزایش بیکاری در جامعه دانست و گفت: گرفتاری‌های افراط و تفریط اقتصادی و سیاسی، مردم ایران را هوشیار کرد تا در این مقطع حساس از میان همه تفکرات موجود در انتخابات، به اعتدال توجه نمایند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به مزاحمت‌های همیشگی افراطی‌ها در مسیر حرکت انقلاب به بیان خاطراتی از کارشکنی‌های افراطی ها در زمان مجلس شورای اسلامی، دولت سازندگی و دولت اصلاحات پرداخت.

وی افزود: حتی در شورای انقلاب هم تفکراتی بود که می‌خواستند بسیاری از شرکت‌های بزرگ را دولتی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان تفاوت‌های نگاه اسلام به مردم با اندیشه‌های کمونیستی و در پاسخ به نگرانی اعضای اتاق بازرگانی از ارائه آمارهای پوپولیستی گفت: ایران اسلامی با دو سرمایه عظیم مادی و معنوی، یعنی منابع خدادادی و مردمی با شعور و صبور، همیشه ظرفیت و قدرت حرکت به سوی تعالی را دارد و در این مسیر شرایطی لازم است که اصلاح سیاست‌های خارجی یکی از آنهاست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، صلابت دینی و انعطاف اسلامی را لازمه زندگی شرافتمندانه خواند و با یادآوری مذاکرات رؤسای قوا با امام (ره) در ماه‌های پایانی هشت سال دفاع مقدس گفت: هوشیاری امام(ره) در آن مقطع سبب شد که پیروزی سیاسی مکمّل پیروزی‌های نظامی ایران در جنگ باشد.

از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام ، در آغاز این دیدار هر یک از اعضای اتاق بازرگانی با ارائه گزارشی آماری از مسئولیت‌های مربوطه، به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پرداختند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.