تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی در عراق آغاز شد

منابع عراقی از آغاز تظاهرات گسترده و میلیونی شهروندان این کشور در محکومیت حضور آمریکا در عراق خبر دادند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، ملت عراق صبح امروز (جمعه) در پاسخ به درخواست گروه‌های عراقی و مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برای حضور در تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی، به صورت گسترده‌ای در منطقه “الجادریه” در مرکز بغداد تجمع کردند.

معترضان عراقی که کفن بر تن کرده و پرچم عراق را به دست گرفته‌اند، با سر دادن شعارهای ملی، حضور آمریکا در عراق را محکوم کردند.

سایت ناس نیز نوشت که همزمان با آغاز تظاهرات میلیونی در بغداد، چندین اتوبوس نیز شهروندان عراقی در استان‌های جنوبی این کشور را به بغداد منتقل کرده‌اند.

در همین راستا، یک منبع امنیتی عراقی صبح امروز اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی این کشور همزمان با آغاز تظاهرات میلیونی علیه حضور آمریکا در بغداد، تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده و چند خیابان در مرکز بغداد را بسته‌اند.

این منبع گفت که به دنبال فراخوان تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی، نیروهای امنیتی از شب گذشته در حال تشدید اقدامات امنیتی در نزدیکی دو پل “الطابقین” و “الجادریه” هستند و در حال حاضر چهار راه الطابقین و دو پل مذکور را با قرار دادن موانع امنیتی مسدود کرده‌اند.

در همین حال، جعفر الحسینی، سخنگوی گردان های حزب‌الله عراق که در میان تظاهرکنندگان در میدان التحریر بغداد حضور یافته است در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه المیادین اظهار کرد: ملت عراق یک صدا حضور آمریکا در کشورشان را محکوم می‌کنند.

وی گفت: زمانی که ما درباره حاکمیت عراق صحبت می‌کنیم، همه بر خالی بودن کشور از اشغالگران تأید می‌کنند و تمامی گروه‌های عراقی نیز مخالف حضور اشغالگران بوده و خواستار پایان دادن به حضور آمریکا هستند.

الحسینی در ادامه ضمن غیرقانونی خواندن حضور آمریکا در عراق، خاطرنشان کرد:اگر آمریکایی‌ها از کشورمان بیرون نروند گزینه‌های دیگری خواهیم داشت.

وی همچنین افزود: نمی‌توان مانع از این شد که عراق خودش تصمیم گیرنده امورش باشد و برای ملت عراق مشخص شد که آمریکا اهداف دیگری در کشور دارد.

گروه‌های عراقی پیشتر خواستار مشارکت در تظاهرات میلیونی امروز در مخالفت با حضور نیروهای آمریکایی در این کشور همزمان با سالگرد انقلاب بیستم شدند.

مقتدی صدر فراخوانی برای تظاهرات میلیونی مسالمت‌آمیز  در عراق برای محکومیت حضور آمریکایی‌ها در خاک این کشور منتشر و تاکید کرده بود، حاکمیت عراق توسط نیروهای مهاجم نقض می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.