تعطیلات بهمن ماه به کجا سفر کنیم؟

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2020/01/ttt555.jpg

فصل زمستان و تعطیلات بهمن ماه می تواند فرصت خوبی برای مسافرت و دورهمی باشد. اگر چه خیلی از افراد سفر در فصل بهار و تابستان را می پسندند، اما سفرهای زمستانی نیز می تواند بسیار لذت بخش و پر هیجان باشد. تعطیلات بهمن ماه معمولا کوتاه مدت و چند روزه هستند و نمی توان برنامه های زیادی برای آن در نظر گرفت، اما می تواند فرصت خوبی برای سفرو فاصله گرفتن از مشغله های زندگی باشد. اگر تا به حال تجربه سفرهای زمستانی را نداشته اید با ما همراه باشید تا بهترین مکان ها برای تعطیلات بهمن ماه آشنا شوید.

سفر در تعطیلات بهمن ماه

اگر به تقویم نگاه کرده باشید متوجه می شوید که هر ساله چندین روز در بهمن ماه تعطیل است و خیلی از افراد ترجیح می دهند در این فرصت کوتاه به مسافرت بروند. تعطیلات کوتاه بهمن را نمی توان با تعطیلات تابستان و نوروز مقایسه نمود، از این رو معمولا خانواده ها برنامه ریزی خاصی برای آن ندارد. مکان های مختلفی وجود دارد که در بهمن ماه بسیار زیبا هستند و می توان به بازدید از آن ها رفت. سفرهای زمستانی به سلیقه افراد بستگی دارد، خیلی ها ترجیح می دهند که در روزهای سرد سال به مناطق جنوبی و گرمسیر سفر کنند، اما عده ای عاشق تفریحات زمستانی و رفتن به شمال کشور هستند، البته کویر نیز در این فصل طرفداران خاصی دارد. در نهایت می توان گفت سفر به هر منطقه ای در زمستان می تواند بسیار لذت بخش و متفاوت باشد.

خرید بلیط برای سفرهای زمستانی

بهتر است در این تعطیلات به فکر سفرهای خارجی نباشید، زیرا هزینه آن ها بسیار بالا است و مدت تعطیلات بسیار کوتاه. برای تهیه بلیط سفرهای داخلی می توانید به وب سایت مستر بلیط مراجعه نمایید و به صورت آنلاین بلیط هواپیما، اتوبوس یا قطار به مقصد مورد نظر را رزرو کنید. علاوه بر این در سایت مستربلیط تورهای زمینی و هوایی متعددی برای تعطیلات بهمن به شهرهای پر طرفدار مانند کیش، یزد، تبریزو .. وجود دارد که می توانید آن ها را رزرو نمایید. در صورتی که تصمیم گرفته اید به یکی از مناطق پرطرفدار در این فصل سفر کنید بهتر است که از چندین روز قبل برای رزرو بلیط اقدام نمایید.

بهترین مکان ها برای سفر در زمستان

زمستان و تفریحات زمستانی طرفداران بسیاری دارد و با توجه به اینکه ایران کشوری چهار فصل است قطعا در تمام فصول هر منطقه ای زیبایی خاص خودش را دارد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در این میان برخی از مناطق داخلی ایران در زمستان جاذبه های منحصر به فردی دارند و خیلی از افراد معمولا سفر به این مناطق را در زمستان انتخاب می کنند، از بهترین مقاصد گردشگری در فصل زمستان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

یزد

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2020/01/ttt556.jpg

استان یزد و دیگر مناطق مرکزی ایران از جمله سمنان و کرمان در فصل زمستان طرفداران خاصی دارند، به همین دلیل بلیط هواپیما یزد جز پر فروش ترین بلیط ها محسوب می شود. مناطق مرکزی ایران در زمستان دارای آب و هوای گرمی هستند و بیابان گردی در این مناطق می تواند لذت بخش باشد. اگر چه دمای هوا در طول روز در این مناطق بالا و هوا گرم است اما شب های کویر بسیار سرد و غیر قابل تحمل است، از این رو توصیه می شود که به هیچ عنوان شب در کویر نمانید. از مهم ترین جاذبه های تاریخی یزد می توان به محله تاریخی فهادان اشاره نمود. از دیگر جاذبه های مناطق مرکزی ایران می توان به کویرهای موجود در حوالی گرمسار، شاهرود، دامغان و کرمان اشاره نمود.

چابهار

چابهار شهری چهار فصل در جنوب ایران می باشد که فوق العاده زیبا است. با توجه به آب و هوای گرم این شهر بهترین زمان برای سفر به آن زمستان می باشد که دمای آن حدود ۲۵ سانتی گراد است. چابهار جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که از مشهورترین آن ها می توان به  کوه های مریخی و اسکله ماهیگیری اشاره نمود. برای سفر به چابهار بهتر است از هواپیما استفاده نمایید، ایرلاین های مختلفی وجود دارند که بلیط هواپیما چابهار را ارائه می دهند.

تبریز

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2020/01/ttt557.jpg

تبریز و سایر شهرهای که در مناطق غربی و شمال غربی ایران واقع شده اند در فصل زمستان دارای جاذبه های زیادی برای طبیعت گردان می باشند. افرادی که سرمای هوا را می توانند تحمل کنند سفر به این مناطق برای آن ها می تواند بسیار لذت بخش باشد.جنگل های زیبا، جاده های پر پیچ و خم، حیوانات گوناگون، دریاچه های طبیعی و مردمانی مهمان نواز موجب شده است که نظر خیلی از گردشگران به شهرهای این منطقه از جمله تبریز، سنندج، کرمانشاه، ایلام و … جلب شود. از جاذبه های این منطقه در بهمن ماه می توان به روستای صخره ای کندوان در تبریز، دریاچه زریوار در سنندج، طاق بستان در کرمانشاه اشاره نمود. اگر می خواهید از مناطق بیشتری در سفر خود به تبریز  دیدن نمایید و کمتر در مسیر رسیدن به مقصد باشید بهتر است بلیط هواپیما تبریز را رزرو کنید.

جزایر جنوب ایران

جنوب ایران جزایر متعددی دارد و سفر به هرکدام از آن ها به تعطیلات بیشتری نیاز دارد اما در همین مدت کوتاه نیز می توان از تعدادی جاذبه های آن ها دیدن نمود. از مشهور ترین جزایر جنوب ایران می توان به جزیره کیش، قشم، هرمز، ابوموسی و هنگام اشاره نمود.

روستاهای شمال

سفر به شهرهای شمالی ایران و بازدید از روستاهای زیبای این مناطق در فصل زمستان خالی از لطف نیست. بد نیست که در این سفر چند روزه خود به جای رفتن به شهرهای همیشه شلوغ ساحلی به سراغ روستاهای این مناطق بروید و با جاذبه های منحصر به فرد آنجا آشنا شوید. مکان های بکر و منحصر به فرد این روستاها همراه با محیط دنج آن ها قطعا می تواند سفری خاطره انگیزو لذت بخش را برای شما رقم بزند. از جذاب ترین روستاهای شمالی کشور می توان به فیلبند، آلاشت، مازیچال و برنت اشاره نمود.

شوشتر در جنوب ایران

شهر تاریخی شوشتر در فصل زمستان مسافران زیادی دارد. این شهر باستانی با سازه های آبی آن بسیار زیبا است، مجموعه گردشگری شهر شوشتر که از بندها، پل ها، آبشارها، کانال ها و تونل های متعدد تشکیل شده و قدمت آن به دوران ساسانیان و هخامنشیان باز می گردد مهم ترین دلیل جذب گردشگران به این شهر است. برای مسافرت به شوشتر علاوه بر اتوبوس می توانید از هواپیما نیز استفاده نمایید اما معمولا بیشتر افراد با خرید بلیط اتوبوس شوشتر به صورت زمینی به این شهر سفر می کنند.

شیراز

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2020/01/ttt558.jpg

شیراز از بهترین مناطق گردشگری در بهمن ماه محسوب می شود. با وجود اینکه هوای شیراز در فصل زمستان سرد است اما طبیعت منحصر به فرد و جاذبه های دیدنی آن باعث شده است که خیلی از افراد شیراز را برای تعطیلات بهمن انتخاب کنند. در این فصل عطر گل نرگس سراسر شهرشیراز را فرا گرفته است و بازدید از جاذبه های این شهر را می تواند برای شما بسیار لذت بخش تر نماید. از جاذبه های شیراز در زمستان می توان به دریاچه برم فیروز، جاده هرای جان، پیست اسکی سپیدان و .. اشاره نمود. اگر می خواهید سفری هوایی به شیراز داشته باشید با مراجعه به وب سایت های ارائه دهنده بلیط به راحتی می توانید بلیط هواپیما شیراز را رزرو کنید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.