تعیین تکلیف زمین های آغشته به نفت اسماعیل آباد تا ۲ ماه آینده

۱۱م دیماه ،

مشکلات زیست محیطی روستای اسماعیل آباد با تامین اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی مرتفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز،پرونده مشکلات زیست محیطی روستای اسماعیل آباد که به واسطه نشت مواد نفتی پالایشگاه تندگویان به زمین های کشاورزی چند سالیست روی میز مدیران شهری است تا ۲ ماه آینده بسته خواهد شد.
مشکلات این روستا به زمان احداث پالایشگاه نفت شهید تندگویان باز می گردد،از روزی که پالایشگاه آغاز به کار کرد رفته رفته نصر اسماعیل آباد هم رنگ نفت گرفت.
عبور خط لوله نفت از کنار خانه های اسماعیل آباد سبب آلودگی آب و خاک این روستا شد،آلودگی تا جایی پیش رفت که از چاه ها به جای آب،نفت استخراج می شد.
آلودگی شدید آب و خاک و ابتلای اهالی به بیماری های پوستی مسئولان را بر آن داشت تا نسبت به تخلیه کامل روستا اقدام کنند.
*آیا این بار وعده مسئولان محقق می گردد؟
روستای اسماعیل آباد سالیان بسیاری را سپری می کند که جلسات متعددی برپا شد تا مشکل اهالی حل شود این در حالیست که این طرح جزء مصوبات دور اول سندهای استانی رئیس جمهور به شهرستان ری بود اما هنوز تا رفع آن زمان نیاز است.
معاون برنامه ریزی و اداری مالی شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز،گفت:از مجموع ۳۵۶ واحد مسکونی،تجاری و دامداری که در قبل در این روستا مستقر بوده،کلیه بافت های مسکونی کمک شده و در حال حاضر خانواده ای زندگی نمی کند و برای زمین های داخل بافت مسکونی هم تعیین تکلیف شده است.
کاغذلو ادامه داد: طبق پیگیری ها و مکاتبات انجام شده از سوی مسئولان شهرستان در حال حاضر ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای ۳۳ زمین داخل بافت مسکونی تخصیص داده شده و تعیین تکلیف شده و تا ۲ ماه آینده مشکل اهالی روستای اسماعیل آباد به طور کامل رفع خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مدتی از قیمت گذاری اولیه برای زمین ها می گذرد و مکاتباتی با پالایشگاه نفت داشته ایم تا نسبت به افزایش قیمت های اولیه اقدام کنند تا حقی از کسی ضایع نشود.
طبق تعهدات مسئولان شهری مشکل اهالی روستای اسماعیل آباد تا ۲ ماه آینده حل خواهد شد امیدواریم وعده مسئولان این بار محقق شود تا شاید کمی از مشکلات ساکنین اسماعیل آباد که این زمین ها تنها دارایی شان بوده مرتفع شود./ل
گزارش از فاطمه هنرور


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.