تعیین دستمزد ۹۲ پاسخگوی معیشت خانوارهای کارگری

۱۸ام بهمن ،

190-3.jpg

دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگری با اشاره به صدور ۲٫۵ میلیون کارت همیار به منظور افزایش توان خرید کارمندان تاکید کرد: تعیین دستمزد سال آینده کارگران باید تامین کننده حداقل معیشت کارگران باشد.

به گزارش خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، آرش فراز اظهارکرد: امسال سال حمایت از تولید ملی است و به همین منظور دولت باید از نیروی کار کشور که در بخشهای تولیدی مشغول کار می باشند حمایت کند.

وی که در همایش تعاونی های سهامی عام در محل مجمع کارگران سخن می گفت، ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد و افزایش هزینه ها، دستمزد کارگران برای سال آینده باید پاسخگوی حداقل معیشت خانوارهای کارگری باشد.

فراز در ادامه به برگزاری جلسات متعدد میان نمایندگان تشکلهای کارگری و شورای عالی کار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مجامع و تشکلهای کارگری پیشنهادات خود را برای افزایش دستمزد کارگران برای سال آینده تدوین کرده اند که به زودی به شورای عالی کار ارائه خواهند شد.

دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگری از نتایج مذاکرات شرکای اجتماعی در شورای عالی کار ابراز ناامیدی کرد و گفت: با این حال نمایندگان تشکلهای کارگری پیشنهادات عملی خود را به شورا ارائه خواهند کرد و تلاش می کنند تا حداقل معیشت کارگران را برای سال آینده بهبود ببخشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری همایش مذکور زمینه ورود کارگران به عرصه تعاونی‌های فراگیر و سهامی عام را فراهم کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.