تغییر در سبک زندگی الزامی است/ تاکید برنقش مردم در اقتصاد مقاومتی

۲۸م آذر ،

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان گفت: تغییرسبک زندگی آحادجامعه امری ضروری و مهم تلقی می‌شود که می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی ایفا کند.

محمدرضا مرندی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ  سبک زندگی الهی و اسلامی که مستقیماً با اقتصاد مقاومتی در ارتباط است اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی و پیرو آن سبک زندگی از مهمترین مباحثی است که می‌تواند جامعه را از مشکلات و مسائل اقتصادی  پیش رو رهایی بخشد که در این بین نقش سازمان‌ها و نهادهای عمومی بسیار حائز اهمیت است .

وی با اشاره به یکی از راهکارهای موجود برای مقابله با مشکلات اقتصادی در جامعه گفت: یکی از این راه‌ها این است که در فرآیند اقتصاد مقاومتی باید مردمی کردن اقتصاد  را رواج دهیم که البته خود مردم در امور اقتصادی نقش محوری را ایفا می‌کنند.

مرندی با تاکید به خود اتکایی و خود محوری در اقتصاد جامعه افزود:  اشخاص جامعه باید از موقعیت‌هایی که استفاده نمی‌شود به شکل مناسب استفاده کنند که  این امر باید از طریق راهنمایی اشخاص متخصص صورت گیرد تا از این راه اشتغال زایی و درآمد‌زایی برای مردم به ویژه در نواحی محروم کشور ایجاد شود.

عضو هیت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه  پرهیز  خانواده‌ها  از اسراف و فرهنگ تجمل‌زدگی  امری ضروری در تحقق امر اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند تا حدود بسیار بسیاری با سایر اقشار جامعه در مسیر تحقق این امر همگام شوند و مطابق مستندات و منابع دینی می‌توان با پدیده اسراف  به مقابله برخاست.

دبیر کل جبهه دانشگاهیان انقلاب اسلامی همچنین نقش رسانه را در این رابطه امری بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند  برنامه‌های خود را در شکل دهی آگاهی عمومی از تعاریف و اهداف اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ارائه کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.