تقدیر از ۱۷ برگزیده بنیاد علمی پرفسور یلدا

۲۹ آبان ،

تهران / واحد مرکزی خبر/علمی و فرهنگی /۰۸/۲۹
در مراسم اختتامیه سومین کنگره تازه ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی از ۱۷ برگزیده بنیاد علمی جهانی استاد پرفسور دکتر علیرضا یلدا تقدیر شد.
به گزارش تفسیری خبرنگار ما، دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت و درمان یکی از برگزیدگان این بنیاد بود که در حوزه مسئولیت اجتماعی در دانش پزشکی از وی تقدیر شد و بالاترین نشان علمی این بنیاد را دریافت کرد.
در بخش آموزش، پژوهش و اخلاق بالاترین نشان علمی این بنیاد به آقایان پرفسوردکتر احمدرضا دهپور، پرفسوردکتر محمد باقر اسلامی، پرفسوردکتر مسعود کیمیاگر، پرفسوردکتر آرمن چچاریان، پرفسوردکتر غلامرضا پورمند، پرفسوردکتر فرهناک اسدی و خانم پرفسوردکتر شکوه محامدی تعلق گرفت.
همچنین در این مراسم از سوی بنیاد علمی جهانی پرفسور یلدا از پرفسور دکتر محبوبه حاجی عبدالباقی، پرفسوردکتر طلعت مختاری آزاد و پرفسوردکتر سیدمحمد توانگر در بخش اساتید برجسته در دانش پزشکی تقدیر شد.
همچنین جایزه این بنیاد در بخش مسئولیت اجتماعی در پزشکی و بهداشت عمومی به دکتر محمود کریم که مقیم کشور آلمان است تعلق گرفت.
گفتنی است دکتر کریم یک انجمن متشکل از برجسته ترین اطبای ایرانی و آلمانی تشکیل داده و کمک های مالی فراوانی از سوی این انجمن به کودکان کشورهای کمتر توسعه یافته می گردد.
همچنین از دکتر محمود دانایی که او نیز مقیم کشور آلمان است در بخش نوآوری در دانش پزشکی تقدیر شد.
بنیاد علمی پرفسور یلدا از دکتر ندا علیجانی، دکتر کتایون بیداد، دکتر بهروز گلچای و دکتر محمود سجادی جزی به عنوان دانشمندان جوان در دانش پزشکی تقدیر کرد.
دکتر محمد اصفهانی هنرمند توانای ایران در عرصه موسیقی نیز از سوی آکادمی در بخش فرهنگ و هنر تقدیر شد.
این مراسم با حضور پرفسوردکتر علیرضا یلدا پیشکسوت علم پزشکی، دکتر شمس شریعت تریقان رئیس موزه ملی تاریخ علوم پزشکی و حجت الاسلام دکتر عیسی زاده رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و دکتر محمدباقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
پرفسور یلدا در پایان این مراسم وضع امروز پزشکی کشورمان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید دست به دست هم دهیم و قطعا مشکلاتی که پیش رو هست با همدلی از سرراه برداشته خواهد شد همانطور که امروز به موفقیت های بسیاری دست یافتیم.
دکتر مرضیه وحید دستجردی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: افتخار می کنم که جایزه ای را که به نام پرفسور یلدا است دریافت میکنم.
وزیر بهداشت و درمان افزود:پرفسور یلدا به من هم درس دانش و هم درس اخلاق دادند.
دکتر محمد اصفهانی در این مراسم با صدای دلنشینش ابیاتی را به صورت زنده اجرا کرد.
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.