تلویزیون با مناظره‌های انتخاباتی چه می‌کند؟

۰۹اردیبهشت،

GPlus

۲۷ دقیقه پیش – ساعت ۰۱:۰۱:۳۲

با نزدیک شدن به روزهای انتخابات ریاست جمهوری، تلویزیون به رغم اعلام ویژه برنامه های انتخاباتی خود، هنوز تکلیفش را با پخش زنده ی مناظره های نامزدها روشن نکرده است. به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری، تلویزیون به ..

100000000000.jpg

با نزدیک شدن به روزهای انتخابات ریاست جمهوری، تلویزیون به رغم اعلام ویژه برنامه های انتخاباتی خود، هنوز تکلیفش را با پخش زنده ی مناظره های نامزدها روشن نکرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری، تلویزیون به عنوان رسانه ای تاثیرگذار که نقش مهمی در برجسته کردن موضوعات سیاسی و انتخاباتی دارد، هنوز تکلیف خود را با پخش مناظره های انتخاباتی روشن نکرده است و پخش زنده ی آنها را منوط به محدود بودن تعداد کاندیداها می داند.

پس از پخش مناظره های انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و جنجال هایی که به وجود آمد، به نظر می رسد مدیران تلویزیون هنوز نتوانسته اند تصمیم قطعی برای پخش زنده ی مناظره ها بگیرند و باید دید در صورت قطعی شدن این موضوع، برنامه ای برای مدیریت بهتر مناظره ها خواهند داشت.

با توجه به صحبت هایی که در چند روز اخیر از زبان مدیران ارشد سازمان صداوسیما شنیده شده است، پخش زنده مناظره های انتخاباتی به تعداد نامزدهایی که مورد تایید شورای نگهبان قرار می گیرند، بستگی دارد.

رییس سازمان صدا و سیما هم در آخرین اظهار نظر دربارهٔ ی مناظره های نامزدهای ریاست جمهوری گفته است: در دو هفته و یا ۲۰ روز منتهی به زمان انتخابات، طبق قانون و زیر نظر شورای قانونی انتخابات که توسط وزارت کشور تعیین می گردد، برنامه ها را عملیاتی خواهد کرد.

او با بیان اینکه قاعدتأ برنامه ی مناظره باید زنده باشد، خاطرنشان کرده است: کیفیت مناظره ها با توجه به محدودیت زمانی و همچنین تعداد نامزدها باید امکان وقوع پیدا کند که در زمان تأیید نهایی نامزدها، برنامه های آینده مناظره های ریاست جمهوری اعلام می گردد.

اما آنچه مسلم است در صحبت های تمامی مدیران ارشد صداوسیما با اصحاب رسانه، همواره بر جلب اعتماد مخاطبان در ایام تبلیغات و اینکه برنامه های متنوعی را برای انتخابات تدارک دیده اند، تاکید می گردد.

ضرغامی در صحبت های اخیرش در جمع دانشجویان، آن روزهای پرمخاطب تلویزیون در زمان پخش مناظره ها را یادآور شد.

رییس سازمان صداوسیما در جمع دانشجویان ارتباطات دانشگاه تهران به ملاقاتش با موسوی و کروبی در انتخابات اشاره کرد و گفت: بلافاصله پس از انتخابات ۸۸، مفصلا با موسوی و کروبی ملاقات و صحبت هایی در زمینه ی حضورشان در تلویزیون داشته است.

بر اساس طرحی که برای اصلاح انتخابات ریاست جمهوری در مجلس به تصویب رسید، کمیسیون بررسی تبلیغات می تواند در صورت ملاحظه موارد خلاف قانون مثل مطالب توهین آمیز و هتک حرمت در فیلم های تبلیغاتی نامزدها که از تلویزیون پخش می گردد، آنها را حذف کند. همچنین در این قانون آمده است که در صورت ارتکاب موارد خلاف قانون در پخش زنده مناظره ها، سازمان صدا و سیما موظف است فرصت مناسبی را برای احقاق حق به صورت ضبط شده فراهم کند.

قانونی که اگر چه در انتخابات چهار سال قبل هم از سوی نامزدها و هم از سوی بعضی شخصت ها که در جریان مناظره ها به نام آنها اشاره شد، بر آن تاکید شده بود، اما تاکنون در تلویزیون و رادیو اجرایی نشده است.

انتهای پیام

ایمیل :

شماره تماس :

توضیحات :

ثبت


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.