تمرین تاکتیکی پدافند هوایی ارتش در شمال غرب کشور آغاز شد

این تمرین از ساعت شش صبح امروز آغاز و با آماده سازی تجهیزات و نیروی انسانی وارد مرحله عملیاتی شد.

سخنگوی این تمرین تاکتیکی، هدف از آن را پاسخ به عملیات روانی دشمنان به منظور خنثی کردن اثرات تبلیغی فعالیت های اخیر رسانه های منطقه علیه ایران عنوان کرد.

سرتیپ دوم’ شاهرخ شهرام’ گفت: نیروهای کشور نارنجی(دشمن فرضی) در قالب این تمرین، موج سنگینی از عملیات روانی را علیه کشور آبی (خودی) به راه انداختند و قصد داشتند از طریق عوامل نفوذی در منطقه، بحران ایجاد و با بزرگنمایی مشکلات و نارسایی های موجود، منطقه را با چالش مواجه کنند.

وی افزود: موج سنگین عملیات روانی از سوی نیروهای کشور نارنجی از طریق فرستنده های تلویزیونی، ماهواره ها، رسانه های منطقه ای و دستگاه های مستقر با تبلیغات گسترده ادامه یافت.

سرتیپ شهرام اضافه کرد:بااین حال،نیروهای کشور آبی با بهره گیری از ظرفیت رسانه های گروهی منطقه و اجرای برنامه های مناسب عملیات روانی، اثرات منفی برنامه های تبلیغی دشمن را خنثی کردند.

سخنگوی این تمرین تاکتیکی، اجرای طرحهای کمک رسانی، اعزام گروه های درمانی و اجرای اقدامات و طرحهای تامینی در منطقه را از بخش های اولیه این تمرین برشمرد و گفت: در این مرحله، طرحهای عملیات روانی بر روی آگاهی ساکنان منطقه نسبت به فعالیت های نیروهای خودی و دشمن ارزیابی شد.

قرارگاه تاکتیکی پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)مستقر در منطقه تمرین، ماموریت دارد با بهره گیری ازتوان عملیاتی منطقه پدافند هوایی شمال غرب(تبریز)در قالب کشور آبی و پایگاه های هوایی نیروی هوایی ارتش در منطقه و هواپیماهای بدون سرنشین این قرارگاه در قالب کشور نارنجی، این تمرین تاکتیکی را برگزار کند.

این تمرین در محدوده جغرافیایی به وسعت بیش از۵۰ هزار کیلومترمربع به مرکزیت منطقه پدافند هوایی تبریز به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

۷۲۳۲/۵۸۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۹۳۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.