تهرانی‌هابرای انتخاب پزشک خانواده خودبا۸۹۹۹ تماس بگیرند/پزشک خانواده رایگان است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مدتی است آغاز شده اما از امروز به طور رسمی افتتاح می‌شود، اظهار کرد: تاکنون ۴۰ مرکز بهداشتی و درمانی مجری طرح پزشک خانواده شده‌اند.
دکتر احمدرضا فرسار با بیان این که بیش از هزار و ۵۰۰ پزشک در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۶۰ تن اقدام به عقد قرارداد با بیمه نموده‌اند و باقی پزشکان به مرور و با فراهم آوری امکانات و تجهیز مطب‌های خود این پروسه را طی می‌کنند.
وی ادامه داد: با توجه به جمعیت ۱۰ میلیون نفری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، لازم است ۲۵۰۰ پزشک دیگر در طرح ثبت نام کنند تا امکان ارائه خدمات برای تمام مردم فراهم شود.
فرسار با بیان اینکه اجرای این طرح به کاهش پرداخت از جیب مردم منجر می‌شود، اظهار کرد: مراجعه کنندگان در سطح اول ارائه خدمات درمانی، هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد و هزینه‌هایی نظیر دارو، آزمایش، رادیولوژی و سونوگرافی برای آن‌ها رایگان خواهد بود.
وی درباره نحوه ثبت‌نام مردم در طرح پزشک خانواده، اظهار کرد: مردم پس از تماس با شماره تلفن ۸۹۹۹ منطقه محل سکونت خود را اعلام می کنند، پس از آن پزشکانی که در نزدیکی محل سکونت‌شان هستند به آن‌ها معرفی می‌شود.
محدوه جغرافیایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شامل مناطق شهرداری ۱۴،۱۳،۱۲،۹،۸،۷،۶،۵،۴،۳،۲،۱ ، قسمتی از محدوده منطقه ۱۵ شهرداری تهران (ضلع شمالی خیابان خاوران)، ۲۱،۱۸، ۲۲ و همچنین شهرستان‌های شمیرانات، ورامین، پاکدشت، دماوند، فیروزکوه، شهریار، قدس، ملارد، بهارستان و رباط کریم است.
۴۵۴۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.