تور دوم گروه ˝موغام˝ در شهرستان‌ها

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

تور دوم گروه ˝موغام˝ به سرپرستی و خوانندگی ناصر عطاپور بعد از ایام محرم و صفر آغاز می‌شود.

ناصر عطاپور، خواننده و سرپرست گروه موغام در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت در تهران و شهرستان‌ها هستیم که این کنسرت‌ها بعد از ایام محرم و صفر برگزار می‌شود که تور اول این کنسرت‌ها تمام شده است و تور دوم آغاز می‌شود.

این خواننده در ادامه بیان کرد: همچنین زمان دقیق این کنسرت‌ها به زودی اعلام می‌شود و قرار است هفت شب در کیش، سه شب در کرج، یک شب قزوین، یک شب اردبیل، یک شب تبریز، هفت شب جلفا، سه شب تهران، یک شب نخجوان و…. به اجرای برنامه بپردازیم.

سرپرست گروه “موغام” با اشاره به اینکه این کنسرت‌ها شامل دو بخش است، تاکید کرد: در این کنسرت‌ها با رپرتوار تازه به صحنه می‌رویم و قرار است قطعاتی از آلبوم تازه این گروه برای مخاطبان اجرا شود، همچنین بخشی از این کنسرت‌ها به اجرای قطعات قدیمی اختصاص دارد که در این بخش ۱۰ قطعه با نام‌های آیریلیق، آرمان تک لیک الیمدن، آق لادم، پریشان حال، تصنیف صلح، ماه نیسی، امواج و … توسط اعضای گروه اجرا می گردد.

عطاپور در ادامه دربارهٔ اعضا و نوازندگان این گروه گفت: در این کنسرت اعتبار کلیف و اختای شالی (تار)، یاشار جوادپور (کمانچه)، جلال حمیدی (بالابان)، رضا نباهت (نقاره) از اعضا و نوازندگان این گروه می باشند، همچنین من به عنوان خواننده و سرپرست با این گروه همکاری می‌کنم.

ناصر عطاپور خاطرنشان کرد: همچنین قرار است آلبوم تصویری کنسرت‌های گروه موغام که در جلفا، تبریز، اردبیل و…. برگزار شده است منتشر شود که به زودی خبرها دقیق آن انعکاس می یابد.

گفتنی است، ناصر عطاپور در سال ۱۳۵۵ در شهر تبریز متولد شده است. از همان سنین کودکی آوای دلنشین مادر سوق دهنده او به عرصه خوانندگی گشت و نواختن دایره را نیز از مادرش به ارث برده است.

از سن ۱۲ سالگی در گروه موسیقی و سرود مدرسه آغاز به اجرای برنامه های هنری کرد و از سال ۱۳۶۷ عضو کودک و نوجوان صدا و سیمای آذربایجان شرقی شد و در برنامه های ساخته شده برای کودک و نوجوان شرکت کرده است.

در سال ۱۳۷۱ در مسابقه هنری دانش آموزی در استان آذربایجان شرقی به عنوان نفر اول برگزیده شد. در پی آن در سال ۱۳۷۲ در فستیوال هنری دانش آموزان سراسر کشور در شهر کرمانشاه به عنوان تکخوان برتر شناخته شد.

از سال ۱۳۷۰ در آموزشگاه موسیقی استاد حسن دمیرچی با موسیقی آذربایجان آشنا شد و پس از آن سال ۱۳۷۲ در ارکستر نوجوانان و جوانان آموزشگاه موسیقی استاد مرحوم محمود شاطریان بع نوان سولیست، کنسرتهای متعددی در اکثر شهرهای ایران برگزار کرده است.

بعد از آن نزد استاد برجسته موغام نعمت جوانشیر و علی جواد پور با موغامات آذربایجان آشنا گشت و از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶ در ارکستر نوجوانان و جوانان صدا و سیمای مرکز تبریز به عنوان سولیست، فعالیت خود را آغاز کرد.

همچنین در همان سالها در ارکستر بزرگسالان مرکز مذکور تحت عنوان سولیست، زیر نظر استاد بیژن شیخ باقری فعالیت کرد.

از سال ۱۳۸۴ با عزیمت به جمهوری آذربایجان و شهر باکو در کنسرواتوریای ملی آذربایجان زیر نظر اسناد برجسته موغام و خواننده مشهور جهانی، پروفسور عاریف بابایف با اسرار نهفته موغامات آشنا گشت و همزمان با آن از اساتید برجسته دیگری همچون غضنفر عباس اف، جانعلی اکبراف، علی بابا ممد اف، اقاخان عبدالله یف، فیروز سخاوت و جابر عبدالله یف موغامات را فرا گرفته است.

در سال ۱۳۸۶ در مسابقه بزرگ تلویزیونی موغام با کسب مقام سوم عضو گروه برتر شد و هم اکنون در مقطع دکتری کنسرواتوریای ملی آذربایجان مشغول تحصیل است.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.