توزیع وارنیش فلوراید بین ۶ میلیون دانش آموز دبستانی کشور

۱۶ شهریور – ۱۲:۴۲:۵۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

رئیس اداره سلامت بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت خبر داد:

بزرگنمایی:  

از ابتدای سال تحصیلی جدید بین ۶ میلیون دانش آموز۱۲-۶ سال سراسر کشور وارنیش فلوراید توزیع می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، محمد حسین خوشنویسان رئیس اداره سلامت بهداشت دهان و دندان ورزات بهداشت در سمینار ملی و کشوری دهان و دندان در زاهدان گفت: از ابتدا تا پایان سال تحصیلی جدید این برنامه به صورت همزمان در دو نوبت در مدارس سطح کشور به اجرا در خواهد آمد.
وی گفت : با اجرای این برنامه و الزام دانش آموزان به استفاده از وارنیش فلوراید در مدت زمان مشخص ، مینای دندان آنان نسبت به پوسیدگی مقاوم می شود .
وی با بیان اینکه حدود ۵۰% از کودکان ۳ ساله در کشور ما دارای پوسیدگی دندان هستند تصریح کرد: کودکان ایرانی تا سن ۳ سالگی حدود ۱۳ بار به پزشک عمومی مراجعه می کنند ولی متاسفانه تعداد مراجعه به دندانپزشک در این سن صفر است.
وی تاکید کرد : مشکلات پوسیدگی دندانها در بزرگسالان به صورت تدریجی از زمان کودکی شکل میگیرد .
رئیس اداره سلامت بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت همچنین از آغاز پیمایش کشوری دهان و دندان به صورت گسترده در دانشگاههای علوم پزشکی کشور خبر داد و سالم نگه داشتن دندان را شعاراصلی این پیمایش عنوان کرد.
خوشنویسان هدف پیمایش را جلوگیری از پوسیدگی دندانهای تمامی کودکان کشور تا سال ۱۴۰۴ بیان کرد.
وی گفت : سازمان بهداشت جهانی حمایت کننده اصلی این پیمایش است.
وی افزود: خوشبختانه از مجموع فعالیتهایی که سال گذشته در خصوص بهداشت دهان و دندان کشورانجام شد فعالیت های  دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  به عنوان الگوی برتر کشوری در خاورمیانه مطرح شد.
گفتنی است با هدف تشخیص شاخص بیماریهای دهان و دندان در سطح استان حدود ۲۰۰ نفر از افراد مبتلا به بیماری دهان و دندان در حاشیه این سمینار مورد معاینه دندانپزشکان قرار گرفتند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۶۱۲۴۲۵۱۵۱۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.