توزیع ۲ میلیارد و ۷۵ هزار لیتر بنزین در طی ۵ ماهه سالجاری

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی استان تهران از توزیع ۲میلیارد و ۷۵ هزار لیتر بنزین در طی ۵ ماهه سالجاری در تهران خبر داد و گفت: این میزان رشد ۲درصدی را نسبت به مدت زمان سال قبل را نشان می دهد.

مرتضی عابدینی  در گفتگو اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص عملکرد این شرکت اظهار داشت: در حوزه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران هم اکنون ۱۳ ناحیه عملیاتی با ۴ انبار استراتژیک فعال وجود دارد بطوریکه این ۴ انبار توان ذخیره‌سازی ۱٫۳ میلیارد لیتر فرآورده را دارد. همچنین یک انبار ۱۸ هزار تنی گاز مایع در این استان وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: ذخیره‌سازی مناسب شرایط برای ارائه سرویس‌دهی فراهم شده به طوری که با بازگشایی مدارس مشکلی در ارائه خدمات نخواهیم داشت.
 
*فعالیت ۲۶۵ جایگاه عرضه فرآورده مایع در استان تهران
 
 عابدینی تاکید کرد: هم اکنون ۲۶۵ باب جایگاه عرضه فراورده مایع در سراسر استان، ۱۷۵ با جایگاه عرضه CNG در استان تهران فعال است. متوسط عرضه بنزین موتور در سراسر استان روزانه ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر و نفتگاز ۶٫۵ میلیون لیتر در روز است.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی استان تهران  با اشاره به اینکه این استان ماموریت تامین سوخت استانهای همجوار را دارد افزود: منطقه تهران بطور متوسط روزانه ۳۵ میلیون لیتر را تامین می کرد. همچین شرکت ملی پخش فراورده های نفتی استان تهران تامین سوخت مورد نیاز فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و مهرآباد که در نوع سوخت رسانی برای پروازهای داخلی و خارجی را برعهده دارد که در نوع خود بی نظیر است.  
 
*توزیع ۲٫۴ میلیون متر مکعب گاز در استان  
 
وی تاکید کرد: ۲٫۴ میلیون مترمکعب گاز در جایگاهها توزیع شده اگر در مجموع محاسبه کنیم حدود ۱۶٫۵تا۱۷ میلیون لیتر بنزین موتور عرضه شده است.
 
* افتتاح ۵ باب جایگاه عرضه فراورده مایع و ۶ باب جایگاه CNG در هفته دولت
 
عابدینی از افتتاح ۵ باب جایگاه عرضه فراورده مایع و ۶ باب جایگاه CNG در هفته دولت خبر داد و گفت: قدم بعدی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی استان تهران ایجاد جایگاههای کوچک است در این زمینه تعامل خوبی با شهرداری صورت گرفته تا مکان خاصی را برای احداث جایگاه اختصاص دهند. همچنین تعامل بسیار خوبی با نیروی زمینی ارتش برقرار شده  تا در سطح شهر مکان مناسبی را برای احداث جایگاه CNG و فراورده مایع در نظر بگیرند تا جایگاههای جدیدی به چرخه سوخت کشور اضافه شود.
 
وی افزود: در بحث زیباسازی و مقاوم سازی جایگاههای فعلی و افزایش جایگاهها اقدامات مناسبی صورت گرفته است به طوری که تا پایان سال ۸ تا ۱۰ باب جایگاه شرکتی درجه ممتاز ارتقا پیدا  کند تا بتوانیم سرویس مطلوبی را ارائه دهیم.
 
مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی استان تهران در رابطه با تاسیسات جایگاههای سوخت یادآور شد: مقاوم سازی در انبار نفت ری صورت گرفته است.
 
عابدینی افزود: با درایتی که با همکاری مسولان در ارتباط با افزایش نرخ کارمزد جایگاهها و زیباسازی مجاری عرضه صورت گرفت در حال حاضر وضیعت جایگاههای اختصاصی نسبتا مطلوب است تقریبا یک رشد ۱۵تا۲۰ درصدی  را درارتقای جایگاهها در سالجاری شاهد بودیم.
 
*اعلام آمادگی برای ارائه خدمات بهتر  همزمان با بازگشایی مدارس
 
وی یادآور شد: به دلیل نزدیک شدن به روزهای پایانی تابستان و بازگشایی مدارس برای برسی با ترافیکی طبق روال همیشگی  جلساتی با صاحبان مجاری عرضه و بهره برداران جایگاههای شرکتی و کارشناسان و مهندسان حوزه هوشمند سوخت  و تلمبه‌های عرضه فرآورده برگزار کردیم  و در این جلسه تاکید شده که به صورت روتین جایگاهها را کنترل و برای رفع مشکلات اقدام نمایند.
 
عابدینی اظهار داشت: همچنین طبق برنامه ریزی بک آپ برای سخت افزار پیش بینی شده تا در مواقع خاص از آنها استفاده کنیم تا بتوانند سرویس مطلوب را به اقصا نقاط ارائه دهیم خواهش ما این است اگر نقطه ضعفی در ارائه خدمات مشاهده کردند به این شرکت گزارش دهند.
 
*توزیع بیش از ۲ میلیارد لیتر بنزین در استان تهران
 
مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی استان تهران گفت: در۵ ماهه سال جاری ۲میلیارد و ۷۵ هزار لیتر بنزین توزیع شده که رشد ۲ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه نشان می دهد. نفت سفید ۶ میلیون ۹۲۸ هزار لیتر با ۲۸درصد کاهش، نفتگاز یک میلیارد و ۱۱۲  میلیون لیتر با ۱۶ درصد کاهش، نفت کوره ۴۰ میلیون و ۸۳۵ هزار لیتر با ۶۹ درصد کاهش و CNG 312 میلیون مترمکعب با ۴درصد رشد  نسبت به سال قبل مواجه بوده است.
 
وی علت کاهش را ناشی از اعمال کنترل و نظارت در بخش حمل و نقل عنوان کرد.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.