توسعه اقتصادی و فرهنگی جامعه را به پیشرفت‌های توحیدی می‌رساند

۲۹فروردین۱۳،

دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: جامعه پیشرفته توحیدی به جامعه‌ای گفته می‌شود که توسعه اقتصادی و معنوی آن در تراز با یکدیگر باشد و اگر این توازن نباشد، جامعه دچار بی‌قراری و تزلزل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام در همایش “هفتمین رئیس جمهور در مسیر پیشرفت، مقاومت و عدالت” که به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد، گفت: ما باید ببینیم کجای انقلاب قرار گرفته‌‍ایم و بایستی چه اقداماتی در خصوص پیشرفت و اعتلای آن انجام دهیم.
وی ادامه داد: ما از انقلاب در حوزه سیاست تحوالات عظیمی انجام داده‌ایم اما از آنجا که نتوانستیم در بخش‌های دیگر تحولی بنیادینی انجام دهیم، دچار مشکلات بزرگی هستیم.

دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکلات بزرگ ما در داخل کشور به خصوص در حوزه اقتصاد و فرهنگ است ما در حوزه اقتصاد و فرهنگ هر چند اصلاحاتی داشتیم، اما نتوانسته‌ایم انقلابی را در این حوزه‌ها ایجاد کنیم.

رضایی با  توجه به اینکه جامعه کنونی دچار تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی است تصریح کرد: دلیل اصلی این امر  آن است که اصلاحات خیلی بزرگ و انقلابی در این عرصه‌ها نداشتیم و نتوانستیم الگومند باشیم و فقر و بیکاری را در عرصه اقتصاد و فرهنگ برطرف کنیم.

 رضایی در خصوص ایجاد جامعه پیشرفته توحیدی گفت: جامعه پیشرفته توحیدی به جامعه‌ای گفته می‌شود که توسعه اقتصادی و معنوی آن در تراز با یکدیگر باشد و اگر این توازن نباشد، جامعه دچار بی‌قراری و تزلزل خواهد شد.

دبیر تشخیص مصلحت نظام توسعه معنوی را شامل توجه به جان، ‌مال و آبروی مردم دانسته و تاکید کرد: تاکنون متاسفانه به این مسئله توجه ظاهری شده است و سبب عدم توسعه و انقلاب معنوی شده است؛ فرهنگ انقلابی مهم‌ترین اصل فراموش شده تا به امروز است فرهنگ در قالب دین باید جایگزین فرهنگ سیاست شود.

رضایی  با توجه به این امر که انقلاب اسلامی نیمی از راه را به خوبی طی کرده است خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در نیمه  دوم ما دچار انحراف شدیم نظام باید توسعه معنوی به خصوص در حوزه فرهنگ را از الویت‌های اصلی خود قرار دهد و با تمرکز بر روی توسعه اقتصادی، فقر و بیکاری و گرانی که در نیمه دوم انقلاب شدت یافته را رفع کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.