توسعه حمل و نقل پاک در پایتخت / ایجاد ساختار یکپارچه دوچرخه سواری در تهران

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه توسعه حمل و نقل پاک در پایتخت یکی از اصلی ترین اهداف و اولویت های کاری این حوزه است گفت :در تلاشیم تا ساختار یکپارچه دوچرخه سواری را در تهران ایجاد کرده و شرایطی فراهم شود که دسترسی به دوچرخه برای تمام شهروندان و در نقاط مختلف شهر تحقق یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به تاکید شهردار تهران مبنی بر تبدیل تهران به شهری انسان محور ، در برنامه آتی خود به دنبال توسعه حمل و نقل پاک و غیرموتوری در کنار توسعه حمل و نقل عمومی هستیم.
 
وی ادامه داد: طی ۸ سال قبل مبنای اقدامات مدیریت شهری در حوزه ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت تکمیل شبکه مترو و ایجاد و توسعه سامانه اتوبوس‌های تندرو بود اما اقداماتی نیز برای مناسب سازی پیاده روها و ساخت پیاده‌ راه‌ برای آمد و شد عابران پیاده و آغاز ورود دوچرخه به چرخه حمل و نقل شهری نیز صورت گرفت که در تلاشیم این اقدامات را از این به بعد با جدیت و به صورت گسترده تر در پایتخت اجرایی کنیم.
 
تشکری خاطر نشان کرد: حفظ محیط زیست برای نسل کنونی و آینده نیز موضوعات مهم و مورد توجه است که مدیریت شهری تهران بر آن تاکید بسیار دارد و در این راستا توسعه حمل و نقل پاک در تهران به طور جد در دستور کار قرار گرفته است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.