توصیه احمدی نژاد به استکبارگران: به راه ملت ها بازگردید

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، ‘محمود احمدی نژاد’ عصر جمعه در ادامه دومین روز از چهارمین دور سفر استانی به خراسان رضوی در اجتماع با شکوه مردم تربت حیدریه در ورزشگاه تختی این شهرستان حضور یافت.

وی در سخنانی اظهارداشت: اگر قدرت های استکباری حق را نپذیرند و خود را اصلاح نکنند باید بدانند ملت ها امروز به دنبال توحید و عدالت هستند و به زودی دست قدرت خدا از آستین ملت ها بیرون خواهد آمد و شما را از اریکه قدرت به زیر خواهد کشید.

وی با طرح این سوال که چرا قدرت های غربی با ملت ایران با بی ادبی و قلدری صحبت می کنند و به ایرانیان توهین می کنند، یادآور شد: این ملت بزرگ زمانی که شما یکدیگر را می کشتید و طهارت و پاکی را نمی شناختید، صاحب فرهنگ و تمدن بود. ملت ایران پایه گذار فرهنگ و تمدن عالم است.

رییس جمهوری، برخی حاکمان غربی را به حاکمان تازه به دوران رسیده توصیف کرد و گفت: اگر روزی لازم باشد فیتیله شما پایین کشیده شود و ادب شوید، همین جوانان تربت حیدریه برای ادب کردن شما کافی خواهند بود.

احمدی نژاد یادآور شد: تاریخ نشان داده است که ملت ایران همواره در طول تاریخ دشمنان خود را به زیر کشیده است یا آنها را در خود هضم کرده است.

وی تصریح کرد: بدخواهان ایران می دانند که اگر ملت ایران در حرکت به سمت قله ها از مرزهای صنعت، علم و فناوری عبور کنند دیگر هیچ کس جلودار این ملت نخواهد بود.

رییس دولت دهم با بیان این که همه مشکلات بشریت در طول تاریخ به خاطر تن ندادن برخی حاکمان به توحید، عدالت و روی گردانی از محبت بوده است، افزود: در این جا از زبان ملت ایران به قلدرهایی که امروز به تبعیت از شیطان ایستاده اند و با فشار، توهین، سلاح، زورگویی و غارتگری می خواهند مانع از استقرار عدالت در جهان شوند، می گویم شما که بر مراکز ثروت و قدرت جهان به ناحق و غاصبانه مسلط شده اید و برای رسیدن به اهداف شیطانی خود دست به هر کاری می زنید، بهتر است راه خود را اصلاح کنید و تسلیم حق شوید.

احمدی نژاد خطاب به حاکمان ناعادل برخی کشورها همچنین اظهار داشت: شما در سراشیبی سقوط هستید و راه به جایی نخواهید برد. خیال نکنید با تجاوز، زورگویی و چپاول ثروت ملت ها به عزت و سعادت می رسید. بدانید حاکمیت تولید، عدالت و مهرورزی به نفع شما و به نفع همه است و می تواند شما را به سعادت واقعی برساند.

وی در بخش دیگری از سخنانش توحید، عدالت، محبت و مهرورزی را از مهم ترین عوامل شکل گیری یک جامعه بشری به معنای واقعی آن و جامعه ای مملو از صلح، دوستی و آرامش دانست.

رییس قوه مجریه گفت: اعتقاد به توحید نخستین لازمه شکل گیری یک جامعه همراه صلح و آرامش است.

احمدی نژاد، عدالت را یکی دیگر از لازمه های پایه گذاری جامعه ای مطلوب و دور از کینه توزی و دشمنی عنوان کرد و یادآور شد: اگر در جامعه ای بی عدالتی و ظلم جاری باشد جایی برای شکوفایی، رشد و کمال انسان باقی نمی ماند.

وی همچین محبت و مهرورزی را به عنوان یکی دیگر از لازمه های شکل گیری یک جامعه انسانی به معنای حقیقی آن توصیف کرد و گفت: حقیقت و جوهره اصلی انسان در سایه محبت چشیدن و محبت چشاندن شکوفا می شود و اگر روابط بین انسان ها در جامعه ای براساس محبت برقرار نشود، آن جامعه هرگز روی عزت و سعادت را نخواهد دید.

رییس جمهوری با طرح این سوال که چه زمان هم توحید، هم عدالت و هم محبت بر جامعه انسانی حاکم می شود؟ اظهار داشت: با ظهور انسان کامل امام عصر (عج) جامعه بشری مملو از توحید، عدالت، محبت و مهرورزی در جهان شکل می گیرد.

احمدی نژاد امروز در جریان دومین روز از چهارمین سفر استانی به خراسان رضوی علاوه بر شهرستان تربت حیدریه به شهرستان های باخرز، رشتخوار، خواف، زاوه نیز سفر کرد و با مردم این شهرستان ها از نزدیک دیدار کرد.

رییس جمهور قرار است تا ساعاتی دیگر در شهر مشهد مقدس با منتخبین، ایثارگران و خانواده های شهدا دیدار کند.

سیام**۱۷۲۳**۹۱۳۲**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۵۸۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.