توصیه دادستان کل کشور به قضات پرونده مهدی هاشمی/ ابعاد پرونده های مربوط به اخلال در بازار ارز و طلا، به اندازه تغییرات بازر نبوده است – اخبار اجتماعی

به گزارش خبرآنلاین؛ در نشست خبری سی و ششم غلامحسین محسنی اژه‌ای یکی از خبرنگاران به دادستان کل کشور گفت: از لحظه بازگشت مهدی هاشمی به کشور عده‌ای قصد تنش‌آفرینی داشته و خواهان آن بودند که دستگاه قضایی را تحت فشار قرار دهند چه تعبیری در این زمینه از جانب شما انجام شده است گفت: بالاخره فضا سازی رخ می‌دهد اما ما امیدواریم قضات ما و بازپرسانمان تحت تأثیر این فضا سازی‌ها قرار نگیرند.

محسنی اژه‌ای همچنین درباره همزمانی بازداشت و اجرای احکام برخی افراد را اینگونه پاسخ داد که من گفته‌ام که اجرای این احکام در یک روز نبوده است بلکه با فاصله زمانی چند روز ازهم بوده است و در همان چند روز هم صدها حکم در دستگاه قضایی اجرا شده اما شما روی چند تای از آنها حساس شده‌اید.

او در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که از وی درباره سرنوشت پرونده قضایی مرتضوی پرسیده بود گفت: بخشی که به لحاظ کیفری مورد رسیدگی قرار گرفت دفعه گذشته‌ هم گفتم که مورد نظر بازپرس پرونده است و پس از اعلام نظر بازپرس قطعا به دادگاه خواهد رفت.

یکی دیگر از خبرنگاران از محسنی اژه‌ای درباره ممنوع‌المعامله شدن یکی از پیمانکاران بزرگ نفتی پرسید که وی گفت: هنوز هیچ پرونده‌ای از این فرد به دستگاه قضایی نیامده است.

سخنگوی دستگاه قضا کشور درباره سخنان آیت‌الله آملی لاریجانی مبنی بر درخواست ایران برای بازگرداندن منافقین به کشور و محاکمه آنان در ایران گفت: بر کسی پوشیده نیست که در چند سال اخیر چه ضربه‌ای منافقین به کشور ما وارد کردند این منطقی است که ما درخواست داشته باشیم تا منافقین برای محاکمه و مجازات به کشور ما بازگردانده شوند.

 

برخورد جدی با اخلالگران در بازار ارز و سکه

محسنی اژه‌ای درباره شیب تند تغییرات قیمت سکه و ارز گفت: در جریان هستید که دولت و مجلس در این باره اقداماتی را در حال انجام دارند.

دادستان کل کشور گفت: ما در دستگاه قضایی امیدواریم این راه‌حل‌هایی که این دو دستگاه در نظر گرفته‌اند موفقیت آمیز باشد و نتیجه مثبت آن زودتر حاصل شود. ما هم می‌دانیم که متأسفانه قدرت خرید مردم پایین آمده و امیدواریم برای این مطلب چاره‌ای اندیشیده شود.

اژه ای از مسوولان خواست شفاف برای مردم دراین باره حرف بزنند: ما از مسئولان توقع داریم حتی اگر نمی‌توانند کاری برای این بازار انجام دهند بیایند و به طور شفاف به مردم همه چیز را بگویند تا حداقل ذهن مردم نسبت به بازار شفاف باشد و خود باعث التهاب جدیدی نشود.

او گفت: سیستم اطلاعاتی و امنیتی کشور چندین بار در این زمینه مورد خطاب قرار گرفته و از آنها خواسته شده است که به طور جدی پیگیر این تغییرات در بازار باشند تا اگر عده‌ای اخلال می‌کنند آنها شناسایی شوند. به طور قطع اگر به این نتیجه برسیم که فرد یا گروهی در زمینه بازار سکه و ارز اخلال وارد می‌کند قطعا با وی برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم که به کارش ادامه دهد.

سختگوی قوه قضائیه همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا تاکنون پرونده‌ای از اخلال و دست داشتن گروه و افراد در این مقوله به دستگاه قضایی ارجاع شده یا خیر گفت: بله پرونده‌هایی بوده و به ما ارجاع شده اما هیچ کدام از این پرونده‌ها اهمیتش به اندازه تغییرات ایجاد شده در بازار نبوده است بلکه عموماً پرونده‌هایی بوده که دارای ابعاد کمتری بوده است.

 ۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.