تولید لوازم خانگی که به اینترنت وصل می‌شود

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

یک شرکت آلمانی تولیدکننده لوازم خانگی به دنبال ایجاد تحول اساسی در زمینه تولید لوازم خانگی با تسهیل اتصال آنها به اینترنت است.
 
به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، شرکت آلمانی بوش می‌گوید بخش جداگانه ای را در شرکت ایجاد کرده تا حسگرهای خاصی به محصولات و لوازم خانگی مانند اجاق گازها، دستگاه‌های شوینده ظروف، ماشین های لباس شویی، قهوه سازها و … اضافه شوند.
 
این حسگرها با اتصال به اینترنت و سامانه‌های مختلف اطلاع رسانی کارکردهای مختلف خود را به طور خودکار و بدون نیاز به دخالت انسان‌ها انجام می دهند. استفاده از این فناوری تازه مشکلاتی مانند فراموشکاری مردم و روشن گذاشتن اجاق گاز یا درب یخچال را جبران می کند.
 
مهم‌ترین کارکرد این شیوه، هوشمند شدن خانه‌هاست. به عنوان مثال یک خانه هوشمند با اتصال به سامانه پیش‌بینی وضعیت آب و هوا اطلاعات مربوط به وضعیت جوی را روزانه دریافت می‌کند و در صورت خراب شدن اوضاع جوی پنجره‌ها را به طور خودکار می‌بندد و وسایل گرمایشی را روشن می کند.
 
این دستگاه‌های الکترومکانیکی یا MEMS ها کوچک ترین تغییر در وضعیت محیطی یا حتی حرکت را نیز ثبت و درک کرده و امکان کنترل لوازم خانگی با استفاده از گوشی های همراه را نیز از راه دور ممکن می کنند. بوش امیدوار است نمونه های اولیه چنین محصولاتی را به زودی در نمایشگاه CES 2014 عرضه نماید.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.