تولید محدود پینین‌فارینا سرجیو

۲۶م اسفند ،

تولید محدود پینین‌فارینا سرجیو

Bookmark and Share

استودیوی طراحی پینین‌فارینا می‌گوید قصد دارد تعداد محدودی از کانسپت «سرجیو» را خواهد ساخت و به قیمت حدود سه میلیون یورو برای فروش عرضه می‌کند.

سیلویو آنگوری، مدیر اجرایی پینین‌فارینا در حاشیه نمایشگاه خودروی ژنو به خبرنگاران گفت پنج تا شش دستگاه از کانسپت سرجیو به خریداران عرضه خواهد شد. سرجیو، تازه‌ترین کانسپت استودیوی طراحی ایتالیایی به یاد سرجیو پینین‌فارینا مدیر پیشین این استودیو نامگذاری شده که سال قبل در ۸۵ سالگی از دنیا رفت. 

تولید محدود پینین‌فارینا سرجیو

از نظر فنی سرجیو براساس فراری ۴۵۸ اسپایدر ساخته شده است. این ماشین یک «بارچتا» یا ماشین اسپرت بدون شیشه جلو است و به همین سبب در صورتی که پینین‌فارینا آن را به همین شکل به بازار عرضه کند، سرنشینانش از نظر قانونی باید کلاه کاسکت داشته باشند. 

بدنه ماشین سراسر از فیبرکربن ساخته شده و به همین سبب وزنش تنها ۱۲۸۰ کیلوگرم است. در طراحی آن از مدل‌ها کلاسیک پینین‌فارینا الهام گرفته شده است اما ظاهر ماشین بسیار به خودروهای آینده شبیه است. 

جالب‌ترین بخش این خودرو نبود شیشه جلو است. مهندسان پینین‌فارینا کاپوت جلو را طوری طراحی کرده‌اند که در سرعت‌های بالای ۵۰ کیلومتر در ساعت باد را به بالا و اطراف سرنشینان منحرف می‌کند و به نقل از پینین‌فارینا یک «شیشه جلوی مجازی» پدید می‌آورد.  

تولید محدود پینین‌فارینا سرجیو

یک بال در زیر سپر جلو نبود شیشه جلو را از نظر آئرودینامیک جبران می‌کند. برای سوار شدن به ماشین باید نیم‌درهای خودرو را گشود که رو به بالا باز می‌شود. 

محافظ سر راننده و سرنشین هم با باله عقب ترکیب شده و علاوه بر حفظ سرنشینان هنگان واژگون شدن خودرو، باد را هم به سمت پایین هدایت می‌کند. به خاطر داشتن این خاصیت آئرودینامیک و زیبا‌تر شدن خودرو ارتفاع این محافظ کمی بلندتر از حد قانونی است. فابیو فیپلیپینی، مدیر طراحی پینین‌فارینا می‌گوید در مدلی که به بازار عرضه می‌شود این ارتفاع کمتر خواهد بود. 

تولید محدود پینین‌فارینا سرجیو

تولید محدود پینین‌فارینا سرجیو

برچسب ها : | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۳/۱۶
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.