تولید محصولات الکترونیکی پوشیدنی به هر شکلی ممکن شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

محققان به روش تازهی دست یافته‌اند که بر اساس آن با قرار دادن فلز نقره روی فیبرها، قابلیت تولید انواع محصولات الکترونیکی پوشیدنی را به میزان قابل ملاحظه افزایش می‌دهند.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،  دانشمندان "آزمایشگاه ملی فیزیک"(NPL) و موسسه ملی سنجش بریتانیا روش تازهی ارایه کرده‌اند که به واسطه آن ورق‌های نقره به صورت مستقیم روی فیبرها چاپ می‌شوند. این تکنیک تازه می‌تواند محصولات الکترونیکی را در انواع مختلف حتی لباس‌های معمولی و کاربردی به تولید برساند.
 
روش تازه ارایه شده توسط محققان بریتانیایی قابلیت‌های فراوانی برای ابزارهای کاربردی دارد و می‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله ورزش، سلامت،‌ پزشکی، محصولات الکترونیکی مصرفی و مد مورد استفاده قرار گیرد.
 
بیشتر طرح‌های کنونی که در حوزه محصولات الکترونیکی پوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به مواد رسانای بافتنی نیاز دارند تا روی فیبرها قرار گیرند. این مسئله محدودیت محصولات الکترونیکی پوشیدنی را بیشتر می‌کند، انعطاف‌پذیری را در آن‌ها از بین می‌برد و تنها در شرایطی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد که از ابتدا به صورت لباس تولید شده باشد.
 
اما روش تازه مرکز NPL مدارهای سبک و قابل انعطافی را ارایه می‌دهد که به راحتی روی انواع لباس‌ها چاپ می‌شوند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.