توهین تازه یک مقام اسرائیلی به رئیس‌جمهور ایران

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

تعیین کشور عمان به عنوان حافظ منافع ایران در کانادا، درخواست معاون وزیر خارجه ایران برای اصلاح ساختار سازمان ملل، سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی دربارهٔ نیروگاه بوشهر، تلاش نتانیاهو برای افزایش فشار‌ها بر ایران و ادعاهای نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل علیه ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان دربارهٔ ایران است.

 خبر تعیین کشور عمان به عنوان حافظ منافع ایران در کانادا، موضوعی است که از روز قبل تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات بین‌المللی قرار گرفته است. در این زمینه، روزنامه «گالف تودی» از موافقت عمان با بر عهده گرفتن این نقش خبر داده است.
این روزنامه ضمن انتشار یافتن این خبر به نقل از سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران می‌نویسد، در طرف مقابل نیز ایتالیا به عنوان حافظ منافع کانادا در ایران تعیین شده است. افخم اشاره کرده که این تصمیم پس از انجام مکاتبات سیاسی میان ایران و کانادا در سازمان ملل متحد صورت می‌پذیرد. گالف تودی همچنین اشاره می‌کند ‌به جز کانادا، ایران و انگلیس بر سر بازگشایی سفارتخانه‌های خود به توافق رسیده‌اند.

سخنان معاون وزیر خارجه ایران دربارهٔ ضرورت انجام اصلاحات در سازمان ملل، موضوع دیگری است که در شماری از مطبوعات جهانی بازتاب داشته است. خبرگزاری فرانسه ضمن پرداختن به این موضوع می‌نویسد، عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه ایران از سازمان ملل درخواست کرده به منظور بازتاب دادن نقش فزاینده کشورهای در حال توسعه، اقدام به انجام اصلاحات در ساختار خود کند. این خبرگزاری به نقل از عراقچی می‌نویسد: «برای ادامه حضور خود در عرصه سیاسی و اقتصادی بین‌المللی، سازمان ملل باید اصلاحاتی بنیادین انجام دهد». به نقل از وی، این اصلاحات باید با در نظر گرفتن تحول در نظم بین‌المللی صورت پذیرد.

موضوع تهیه سوخت مورد نیاز برای رآکتور هسته‌ای بوشهر در سه ماه آینده، از دیگر موضوعاتی است که بعضی از مطبوعات و رسانه‌ها به آن پرداخته‌اند. «عرب نیوز» به نقل از علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران می‌نویسد: «خط تولید دی‌اکسید اورانیوم غنی شده (UO۲) برای تدارک سوخت نیروگاه بوشهر طی سه ماه آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید».

این روزنامه اشاره می‌کند، بر پایه قرارداد موجود میان ایران و روسیه، طرف روس متعهد می‌شود سوخت نیروگاه را به مدت ده سال تأمین کند. در طرف مقابل، ایران نیز متعهد است سوخت مصرف شده را به روسیه بازگرداند تا از عدم استفاده از آن در مصارف دیگر اطمینان حاصل شود.

اما در میان دیگر مطالب، باید به ادامه تلاش‌های رژیم اسرائیل برای افزایش فشار‌ها بر ایران اشاره کرد. به نوشته «بلومبرگ»، بنیامین نتانیاهو، اول وزیر رژیم اسرائیل می‌خواهد ضمن استفاده از همزمانی سفر خود به اروپا با سفر جان کری، وزیر خارجه آمریکا، تشدید فشار‌ها بر ایران را از وی درخواست کند.

به نوشته این پایگاه اینترنتی، نتانیاهو می‌خواسته در سفر خود به رم‌ با پاپ فرانسیس نیز دیدار کند، اما به سبب پر بودن برنامه پاپ، برقراری چنین دیداری مقدور نخواهد بود. با این حال، سفر اروپایی کری فرصتی برای نتانیاهو است تا خواسته‌های خود دربارهٔ ایران را با وی در میان بگذارد.

البته دیگر مقامات اسرائیلی نیز در این زمینه یاری‌رسان نتانیاهو می باشند. به نوشته «تایمز اسرائیل»، نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل، روز قبل نسبت به هر گونه کاهش تحریم‌ها علیه ایران اخطار داده است.

این روزنامه می‌نویسد، «ران پروسور»، نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل با بیان این ادعا که ایران همچنان ‌‌آشکارا در پی دستیابی به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای است، خواستار آن شده که تحریم‌ها علیه ایران همچنان ادامه یابد.

وی همچنین ضمن تکرار ادعاهای دیگر مقامات رژیم اسرائیل، اظهار داشته حسن روحانی صرفاً چهره تازهی از‌‌ همان حکومت قدیمی است. وی گفته: «روحانی مانند امپراتور در لباس‌های تازه است. خود را ‌میانه رو مطرح می‌کند، در حالی که در حقیقت، افراط‌گرایی ایران در جلوی چشم‌ها عیان است».


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. رضا:

    گوره پدر همشون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.