تیم مس از وضعیت خوبی برخوردار است

رضا عبدالرشیدی با اشاره به نتایج دو دیدار اخیر مس در برابر سپاهان اصفهان و نفت تهران‌ اظهار داشت: یکی از موارد قابل ذکر در مورد تیم این فصل تغییرات صورت گرفته است، مس در ۲ مسابقه نخستین خود در این فصل از مسابقات در قیاس با تیم روزهای پایانی لیگ یازدهم با هفت تغییر روانه مسابقاتش شده است، این تیم تنها آرمان شهداد‌نژاد، فرزاد حسین‌خانی، فرهاد سالاری و شجاع خلیل‌زاده را از جمع آن نفرات در اختیار دارد.

به گزارش فارس وی ابراز داشت: تیم نیروهای جوان و با انگیزه‌ای را جذب کرده است، ما نباید از همان بازی نخست از این تیم انتظار بازی هماهنگ و روانی را داشته باشیم، البته این تیم در دو مسابقه ابتدایی خود عکس این مسئله را به اثبات رساند و بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشت. به عقیده من پشتیبانی مناسب، آغاز تمرینات در اسرع وقت و انجام بازی‌های تدارکاتی و اردوهای آماده‌سازی موجب شده تا این تیم هماهنگی لازم را به دست آورد.

‌عبدالرشیدی تصریح کرد: تصور انجام بازی فوق‌العاده از بازیکنان تیم در بازی برابر سپاهان را نداشتم، سپاهانی که خیلی‌ها بعد از بازی آن را ضعیف قلمداد کردند، در هفته دوم فولاد خوزستان را با یک نتیجه عالی شکست می‌دهد و این یعنی که تیم ما در برابر آنها بازی خیلی خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.

وی با اشاره به بازی برابر نفت تهران‌ خاطرنشان کرد: نفت تیم یک‌دستی بود و از وجود سرمربی باهوشی نیز سود می‌جست‌ با تمام این تفاسیر باز هم شاگردان قاسم‌پور در برابر این تیم بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشتند، اما در صورتی که مهاجمان تیم قدر فرصت‌های به دست آماده را دانسته بودند، اکنون غنیمت مس از ۲ بازی نخستش حداقل سه تا چهار امتیاز بود.

عبدالرشیدی‌ خطاب به مهاجمان تیم ابراز داشت: مردم کرمان از رضا عنایتی انتظار و توقعاتی دارند که از کمتر مهاجمی این انتظارات را دارند، عنایتی باید به خوبی به این مسئله اشراف داشته باشد که همه به دید آقای گل و مظهر و نماد گلزنی به وی می‌نگرند و این به معنی سنگینی مسئولیت این مهاجم کار کشته است.

وی عنوان کرد: همچنین مصطفی شجاعی نیز باید به خوبی به این مسئله توجه داشته باشد که همگان از این مهاجم نمایش فوق‌العاده روزهای پایانی لیگ یازدهم‌ را انتظار دارند.

عبدالرشیدی ‌ابراز داشت: از منظر حرفه‌ای تغییرات بیش از انتظار موجب ایجاد این ناهماهنگی‌ها می‌شود، شما به تیم‌های پرسپولیس و استقلال نیز نگاه کنید به این نتیجه دست می‌یابید که تیم‌هایی که دچار تغییرات زیادی می‌شود با پشت سر گذاشتن زمان ‌به هماهنگی لازم دست می‌یابند.

این کارشناس فوتبال ‌به تحلیل خود ار وضعیت بازیکنان تیم پرداخت و گفت: دفاع وسط خارجی تیم را می‌توان یکی از بهترین خرید‌های تیم در نقل و انتقالات ارزیابی کرد، این بازیکن با گذر زمان کیفیت بالای کار خود را نشان می‌دهد‌ در تیم بازیکنان خوب زیادی هستند که می‌توانند در مواقع بحرانی عصای دست سرمربی تیم باشند.

وی افزود: نفراتی مانند شهرام گودرزی، مسعود نظر‌زاده و ایوان پترویچ را می‌توان از جمله بازیکنان تاثیر‌گذار تیم دانست، علاوه بر آنکه این تیم در این فصل از مسابقات پدیده‌ای به نام آرمان شهداد‌نژاد را به فوتبال کشور معرفی کرده است به عقیده من این دروازه‌بان جوان و با‌انگیزه می‌تواند در این فصل از مسابقات یکی از بهترین دوران‌های خود را پشت سر گذارد.

عبدالرشیدی ‌با اشاره به حضور همزمان ۲ هافبک وسط تدافعی در ترکیب مس‌ عنوان کرد: حضور همزمان کاظمی و حسین‌خانی‌ یکی از انتقاداتی است که می‌توان به قاسم‌پور وارد ‌دانست، سرمربی مس در دو دیدار گذشته تیمش خود به این نتیجه رسیده‌ که این دو بازیکن در کنار یکدیگر از کارایی خوبی برخوردار نیستند، زیرا هر دوی آنها نقش یک هافبک تخریب‌گر را بازی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به عقیده من حسین کاظمی هنوز نتوانسته نقش یک بازیگردان و فردی که نبض بازی را در اختیار بگیرد عمل کرده، علاوه بر آنکه هر زمان قاسم‌پور تعداد مهاجمان تیمش را به عدد دو افزایش داد شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خود و مس فرصت‌های گلزنی بیشتری را به دست آورد.

عبدالرشیدی ‌شعارهای سر داده شده علیه ابراهیم قاسم‌پور را ‌بی‌انصافی محض‌ دانست و افزود: شاید تماشاگر حق اعتراض به بازیکنان کادر فنی تیمش را داشته باشد، اما هوادار و تماشاگری که از آن به عنوان یار دوازدهم یاد می‌شود، نباید همه چیز را در گرو نتیجه بداند.

وی تصریح کرد: مس در این دو بازی نمایش خوبی داشته و بسیاری بر این عقیده استوار هستند، اما شاید تبلیغات وسیع در تلویزیون و روزنامه‌ها سطح توقعات ‌و انتظارات را افزایش داده است.

عبدالرشیدی اذعان داشت: به عنوان یک فوتبالی از مردم و هوادارانی که به ورزشگاه می‌آیند درخواست دارم تا با سعه‌صدر و حوصله بیشتری از این تیم حمایت کنند و در گام بعدی به همه آنها توصیه می‌کنم تا همواره و در بدترین شرایط رعایت مسائل اخلاقی و انسانی را در اولویت کارهایشان قرار دهند، زیرا احترام گذاشتن به دیگران و حفظ حرمت‌ها‌، احترام به شخصیت خود آدمی است.

وی با اشاره به شعارهای سرداده شده علیه ابراهیم قاسم‌پور و بازیکنان تیم گفت: تعویض‌های سرمربی تیم از دقیقه ۷۰ بیانگر تغییر آرایش تیم و ارائه بازی تهاجمی‌تر بود، اما به جرات می‌توانم عنوان کنم شدت گرفتن این شعارها علیه قاسم‌پور و بازیکنان تیم در رویه بازی آنها تاثیر‌گذار شد، زیرا باید در نخستین بازی خانگی فصل شاهد رخداد مسائلی از این دست در فوتبال خود باشیم، هنوز ۳۲ هفته تا پایان لیگ زمان باقیمانده است.

عبدالرشیدی خاطرنشان کرد:‌ یک عده در کرمان‌ راه و مسیر لیدرهای تیم‌های استقلال و پرسپولیس را در پیش گرفته‌اند و می‌خواهند برای کادر فنی و تیم تصمیم‌گیری کنند در صورتی که یک هوادار و لیدر واقعی باید در همه شرایط تیمش را تنها نگذاشته و از آنها حمایت کند.

وی عنوان کرد: سر دادن شعار‌ علیه هر شخصی در زمان انجام بازی یک اشتباه محض ‌و آب در آسیاب دشمن ریخت است، شما زمانی به راحتی علیه فردی و اشخاصی می‌توانید شعار سر دهید که تیمتان پنج گل در یک بازی خانگی خورده باشد نه اکنون که با حداقل اختلاف شکست خورده و هنوز زمان زیادی را پیش روی خود می‌بیند.

این کارشناس فوتبال ‌با اشاره به اینکه در هر حال برخی‌ها به مراکزی وصل بوده و برای به هم ریختن تمرکز و نظم تیمی این شعارها را سر می‌دهند، گفت: بار دیگر تاکید می‌کنم، این تیم دارای ظرفیت بسیار خوبی است و با گذر زمان و ایجاد هماهنگی بیشتر نتایج خوبی را در لیگ به دست می‌آورد.

وی گفت: بر خلاف گفته‌های منتشره مبنی بر “وتو شدن” تیمی که قرار بود در باشگاه به من واگذار شود از سوی یکی از مسئولان باشگاه باید عنوان کنم از هیچ فردی دلخوری و گلایه‌ای ندارم و به عنوان یک هوادار و دلسوز در کنار این تیم می‌مانم و از تیم محبوب شهرم تحهر شرایط حمایت می‌کنم.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.