تکلیف وزارتICT منوط به شورایعالی مجازی است

۱۷م دیماه ،

موبنا- چنانچه تکلیف و وظایف شورای عالی فضای مجازی روشن شود، وضعیت و آینده وزارت ارتباطات هم مشخص خواهد شد، درغیراین‌صورت نباید در انتظار ساماندهی این وزارتخانه باشیم.
کمال محامدپور، معاون اسبق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت نهم در گفت وگو با خبرنگار موبنا با بیان اینکه همه صاحب‌نظران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص وضعیت و آینده این وزارتخانه سکوت کرده اند، ادامه داد: شورای عالی فضای مجازی یک نهاد، همانند شورای انقلاب فرهنگی و شورای امنیت ملی است که باید فقط در حوزه سیاست گذاری وارد شود.
وی با بیان اینکه در خصوص حوزه فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلفی وجود دارد، افزود: تشکیل این شورا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند به منظورسیاست‌گذاری صورت گرفته و نه اینکه در حوزه اجرایی وارد شوند.
وی تصریح کرد: تا زمانی که این شورا ادعای کار اجرایی دارد فضا کاملا ابهام آمیز است و تکلیف وزارت ارتباطات مشخص نخواهد شد.
محامدپور با بیان اینکه با خصوصی شدن مخابرات، باید تعریف تازهی ازوظایف این وزارتخانه صورت گیرد، ادامه داد: درهمین حال لازم است وظایف و سیاست‌گذاری‌های این وزارتخانه بویژه در خصوص روابط اپراتور با یکدیگر، دولت و مردم مشخص شود .
وی درهمین حال یادآورشد که اگر هم قرار باشد وزارت ارتباطات با وزارتخانه دیگری ادغام شود به طور قطع ادغام این وزارتخانه با راه ومسکن اشتباه خواهد بود.
محامدپور افزود: چنانچه تکلیف و وظایف شورای فضای مجازی روشن شود، وضعیت و آینده وزارت ارتباطات هم مشخص خواهد شد و در غیراینصورت نباید در انتظار ساماندهی این وزارتخانه باشیم.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.