تک درخت و خاطره حاتمی کیا/ عکس

ابراهیم حاتمی کیا کارگردان به نام ایران در خاطره ای می گوید: یک روز حین فیلمبرداری می خواستیم یک نمای خیلی مهم و حساس بگیریم، موقع کار متوجه شدیم که شاخه یک درخت مدام توی کادر دوریین قرار می گیرد، یکی از دوستان پیشنهاد داد شاخه را بشکنیم، من مخالفت کردم، گفتم ما حق نداریم به خاطر گرفتن یک نمای زیبا یک آفریده خدا را بشکنیم و زشت کنیم».

زیست بوم: وقتی این عکس را دیدم یاد این خاطره از ابراهیم حاتمی کیا افتادم. این عکس که حفاظت از محیط زیست و طبیعت را به زیباترین شکل ممکن به نمایش گذاشته است گرچه بسیار دست به دست گشته اما به دیدن هزار باره می ارزد.
 
ابراهیم حاتمی کیا کارگردان به نام ایران در خاطره ای می گوید: یک روز حین  فیلمبرداری می خواستیم یک نمای خیلی مهم و حساس بگیریم، موقع کار متوجه شدیم که شاخه یک درخت مدام توی کادر دوریین قرار می گیرد، یکی از دوستان پیشنهاد داد شاخه را بشکنیم، من مخالفت کردم، گفتم ما حق نداریم به خاطر گرفتن یک نمای زیبا یک آفریده خدا را بشکنیم و زشت کنیم».

وقتی این عکس را دیدم یاد این خاطره از ابراهیم حاتمی کیا افتادم. این عکس که حفاظت از محیط زیست و طبیعت را به زیباترین شکل ممکن به نمایش گذاشته است گرچه بسیار دست به دست گشته اما به دیدن هزار باره می ارزد. در حالیکه نام چندانی از عکاس و همچنین سازندگان این جاده در دل بیابان وجود ندارد اما رفتار آنها با طبیعت بسیار آموزنده و قابل ستایش است.
 

 

 
در گوگل برای این عکس عنوان” save every tree if its the last”  را انتخاب کرده اند که به معنای “هر درختی را مانند آخرین درخت نجات دهید” یا ” از هر درختی مانند آخرین درخت مراقبت کنید” است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.