تیم های بهداشتی ویژه “حجاج” در فرودگاه زاهدان مستقر شدند

اردیبهشت ۱۴۰۳

به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماریهای ویروسی و تنفسی تیم های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ویژه حجاج در فرودگاه زاهدان مستقر شدند.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛دکتر محمدی معاون فنی مرکز بهداشت استان گفت: برای جلو گیری ازانتقال بیماریهای ویروسی و تنفسی شامل آنفلوآنزا، سارس وکورونا، لازم است که حجاج و استقبال کنندگان از آنان ، پیشنهاد های بهداشتی را رعایت کنند .

وی از اقدام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه استقرار تیم های بهداشتی ویژه حجاج در فرودگاه زاهدان خبر داد و خاطر نشان کرد: در این پایگاه، مراقبتهای بهداشتی ویژه ای جهت حجاج صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: تیم های بهداشتی دانشگاه شامل پزشک، کارشناس بیماریها، بهداشت محیط در آنجا مستقر خواهند بود و خدمات آموزشی و بهداشتی به حجاج وحتی استقبال کنندگان نیز ارائه خواهند کرد.

وی تاکید کرد: در صورت ابتلا حجاج یا نزدیکان آنها تا ۱۴ روز پس از بازگشت به بیماریهای تنفسی و ویروسی ضمن استفاده از ماسک لازم است مراسم پذیرایی خود را تا بهبودی کامل به تاخیر اندازند و به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان پیشنهاد کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای ویروسی و تنفسی از دست دادن،بوسیدن و در آغوش گرفتن حجاج حتی الامکان پرهیز کنید.

گفتنی است: تا امروز ۸۴۵ نفر از حجاج طی ۳ پرواز وارد فرودگاه زاهدان خواهند شد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.