ثبات نسبی بهای طلا در بازار های جهانی

۲۸م دیماه ،

بینا- نگرانی سرمایه گذاران از نامعلوم بودن مدت اجرای سیاستهای انبساطی پولی توسط بانک مرکزی آمریکا و کناره گیری آنان از معاملات امروز سبب ثبات نسبی بهای جهانی طلا شده است.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا/رویترز، فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد فعالیتهای اقتصادی این کشور هفته های اخیر افزایش یافته است اما نگرانی ها نسبت به نامعلوم بودن مدت اتخاذ سیاستهای مالی آمریکا و شرایط اقتصادی اروپا همچنان ادامه دارد.
براساس این گزارش، انتشار یافتن بیانیه کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی نگرانی سرمایه گذاران نسبت به توقف یا کاهش اعمال سیاستهای انبساطی پولی از سوی این بانک را افزایش داد و منجر به افت شدید بهای جهانی طلا تا ۵۰ دلار شد.
ابن گزارش می افزاید، “جرمی فریزن” تحلیلگر کالاهای اقتصادی در هنگ کنگ اظهار داشت: در صورت رشد اقتصاد آمریکا، بانک مرکزی این کشور سیاستهای انبساطی پولی را به سیاستهای انقباضی تبدیل خواهد کرد که این امر به ضرر طلای جهانی خواهد بود.
هر اونس طلای جهانی امروز در محدوده ۱۶۷۸ دلار و ۶۴ سنت و هر اونس طلای آمریکا با کاهش ۰٫۳ درصدی در سطح ۱۶۷۸ دلار و ۸۰ سنت داد و ستد شده است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.