ثبت آنی معاملات در شهرداری و دارایی نیز قابل اجراست

اردیبهشت ۱۴۰۳

سردفتر اسناد رسمی کشور گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که در آینده‌ای نزدیک طرح ثبت آنی معاملات در شهرداری و دارایی نیز قابل اجراست که در این صورت ارباب رجوع با اتلاف وقت کمتر و به صورت آسان‌تری اسناد خود را ثبت خواهد کرد.

“ابوالقاسم قاسمی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرای ثبت آنی معاملات در کشور گفت: این دستورالعمل از تاریخ ۲۶ شهریورماه که به اجرا درآمده است.
 
وی ادامه داد: چنانچه اینترنت‌ پاسخگوی این طرح باشد، این طرح می‌تواند از بسیاری از مشکلات همانند ممنوع المعامله‌ها و محجورین جلوگیری کند.
 
قاسمی تصریح کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که در آینده‌ای نزدیک این طرح در شهرداری و دارایی نیز قابل اجراست که در این صورت ارباب رجوع با اتلاف وقت کمتر و به صورت آسان‌تری اسناد خود را ثبت خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: امیدوارم مسئولان قضایی کشور گزینه‌ای را برای دستیابی به کم و بسیار کردن مفاد اسناد ثبتی به صورت دستی یا رایانه‌ای تعبیه کنند.
 
این دفتردار اسناد رسمی در پایان خاطرنشان کرد: تعرفه‌های دفاتر اسناد از سال ۹۰ و با وجود تورم‌های بسیار همچنان پایین است.

برای ملاحظه پیشینه این خبر اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.