ثروتمندترین زن جهان معدن دار است

بینا- وقتی هر از چند گاهی فهرستی از ثروتمندترین افراد در جهان منتشر می شود، خیلی ها انتظار دارند بیشتر از همه نام بازیگران یا خواننده ها را در این نوع فهرست ها ببینند، حال آنکه گاهی نام های موجود در چنین لیست هایی با انتظارات عمومی تفاوت دارد.

به گزارش بانکی ، وقتی صحبت از ثروتمندترین زن جهان می شود، ناخوادآگاه خیلی ها به یاد اپرا وینفری یا ملکه الیزابت می افتند، اما جالب است بدانید که ثروتمندترین زن حال حاضر دنیا، هیچ یک از این دو یا افراد مشابه آنها نیست.

ثروتمندترین زن جهان در حال حاضر یک زن معدن دار نه چندان شناخته شده استرالیایی است به نام جینا راینهارت است. مفهوم زیبایی از نظر او نه گردنبند مراویدش است و نه مزرعه بزرگش در استرالیا.

از نظر او زیبایی یعنی “معدن آهن”. در واقع او چیزی را زیبا می داند که زندگی خود و خانواده اش را از این رو به آن رو کرد.

وقتی لنگ هنکاک، پدر او، یکی از بزرگترین منابع آهن در جهان را در دهه ۱۹۵۰ کشف کرد، به دلیل کمبود منابع این فلز، صادرات آهن از استرالیا ممنوع بود. اما بعدها صادرات صدها هزاران سنگ آهن هر لحظه بر دارایی های او افزود.

راینهارت معتقد است این تنها او و خانواده اش نیستند که از سود این معدن استفاده می کنند، بلکه تمام استرالیا از این معدن نفع برده است.

راینهارت با داشتن ثروتی حدود ۲۹ میلیارد دلار از ثروتمندترین زن استرالیا به ثروتمندترین زن آسیا و حتی به اعتقاد بسیاری به ثروتمندترین زن جهان تبدیل شده است.

به پیش بینی سیتی گروپ ثروت خانم راینهارت به زودی به بالای ۱۰۰ میلیارد دلار می رسد و نامش در میان ثروتمندترین افراد جهان قرار خواهد گرفت. گفته می شود که که در ثانیه ۶۰۰ دلار بر ثروت او افزوده می شود.

او از اینکه معدن داری نامیده شود که ثروتش را به ارث برده، متنفر است و خود را بازرگان خود ساخته ای می داند که پس از مرگ پدرش در سال ۱۹۹۲ در کمپانی‌اش تغییر به وجود آورد.

در کنار معدن داری، او سهامدار عمده “کانال ۱۰”، یکی از سه شبکه بزرگ تلویزیونی در استرالیاست و همچنین بزرگترین سهامدار فیرفکس مدیا، دومین ناشر بزرگ روزنامه های بزرگ استرالیا نیز هست.

تمام زندگی او کمپانی اش (هنکاک پراسپکتینگ) است. او سرگرمی ها و علایق کمی خارج از کارش دارد و برخلاف بسیاری از ثروتمندان جهان اهل داشتن تابلوهای نقاشی، اسب‌دوانی و هواپیمای شخصی نیست.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.