جایزه بزرگ در انتظار شماست

نقدی بر بازی Grand Slam Tennis2

البته این خواسته گیمرها هم هست. گاهی در نسخه اول به حدی شانس به کمپانی سازنده رو می کند که اگر در نسخه های بعدی هم تغییر چندانی در بازی به وجود نیاورند باز هم می توانند روی سود کلانش حساب کنند.

 

مسلم پاک گهر:  ولی این مساله در بازی هایی با عنوان های ورزشی شکل دیگری دارد. چرا که بازی داستان زیادی ندارد و تقریبا از ابتدا تا انتهای آن تکرار یک رفتار است. اینجا خلاقیت و به روز بودن عواملی است که باعث می شود گیمر تصمیم به ادامه یا رها کردن یک بازی بگیرد. کمپانی EA Sports که ید طولایی در ارائه بازی های ورزشی دارد این بار دومین نسخه از بازی نه چندان موفق Grand Slam Tennis را به بازار فرستاده تا شاید بتواند همچون بازی فوتبالش مخاطبان خود را پیدا کرده و سودی را که انتظارش را دارد به دست بیاورد.

 

گیم پلی: Grand Slam Tennis2 یک بازی شبیه سازی شده است، به همین جهت کمپانی EA Sports تلاش زیادی کرده تا تمام قوانین بازی را در دنیای واقعیت به کنسول ها هم بیاورد. با وجود آن که در بعضی حرکات و عکس العمل های بازیکن های بازی کمی اغراق دیده می شود اما گیم پلی بازی از نکات مثبت زیادی برخوردار است و تا حدودی توانسته در این بخش موفق عمل کند. هر بازیکنی که شما انتخاب می کنید با توانایی این فرد در دنیای واقعیت هماهنگی زیادی دارد و از طرفی هم هوش مصنوعی حریفتان در بازی بسیار خوب و قوی طراحی شده است. مثلا دیگر شما نمی توانید با ضربات بی هدف به موفقیت های پیاپی در بازی برسید و اگر پشت هر ضربه تان تفکری نباشد از این همین ابتدا می بایست شکست را قبول کنید. این بازی سرعت عمل و دقت شما را تا حد زیادی به چالش می کشد پس سعی کنید بازی را جدی بگیرید و توپ رابه سمتی بفرستیدکه بردتان را تضمین کند. همچنین در طول بازی برای برگشت توپ حریفتان جای گیری اهمیت زیادی دارد که این خود نشان از سختی بازی و هوش مصنوعی به کار گرفته در بازی دارد. پس بهتر از قبل از شروع بازی به قسمت تمرین آن بروید و خوب تمرین کنید تا هم با محیط بازی آشنا شوید و هم این که کمی مهارت به دست بیاورید تا در همان ابتدا سرخورده از شکست نشوید. شما می توانید بازی Grand Slam Tennis2 را در سه جام دیگر نیزدنبال کنید. همچنین حالت های چند نفره و آنلاین بازی باعث می شود هیجان خاصی را تجربه کنید.

گرافیک: بازی از گرافیک نسبتا خوبی برخوردار است. طراحی شخصیت ها متناسب با ظاهر واقعی آن ها انجام شده و همچنین حرکات بازیکن ها طی ضربه زدن به توپ نرم و بی نقص صورت می گیرد. وجود انتخاب صحنه آهسته ضربات از دیگر امکانات بخش گرافیک است که باعث می شود بتوانید حرکاتتان را آنالیز کنید. همچنین تنوع در انتخاب شخصیت های مرد جزو نقطه قوت و عدم وجود بازیکن های سرشناس زن این ورزش در بازی یکی از نقاط ضعف بخش گرافیک به حساب می آید. با توجه به اینکه ابعاد زمین های تنیس بسیار کوچک است انتظار می رفت تعداد بیشتری از این زمین ها را در بازی شاهد باشیم ولی نه تنها تعداد این زمین ها زیاد نیست متاسفانه EA حتی نتوانسته آن طور که شایسته است از پس طراحی این زمین ها بر بیاید. به همین خاطر شما فرق چندانی بین زمین ها با هم نمی بینید. صداگذاری در بازی نیز به طور شایسته‌ای انجام شده و صدای گزارشگر و تشویق تماشاچیان در طول بازی هیجان شما را بالا و باز هم بالاتر می‌برد.

نتیجه گیری: اگرچه ممکن است Grand Slam Tennis2 بهترین بازی موجود در این سبک در بازار نباشد ولی مطمئن باشید عنوانی است که ارزش تجربه کردن را به طور حتم خواهد داشت.
۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.