جایزه بزرگ پیامبر اعظم با حضور رئیس مجلس اهدا مى‌شود

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

در تالار وحدت

عصر فردا ۵ خرداد آیین اختتامیه جایزه بزرگ پیامبر اعظم (ص) در تالار وحدت برپا مى‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، ساعت پنج بعد از ظهر فردا دوشنبه پنجم خرداد؛ جایزه بزرگ پیامبر اعظم (ص) در سه رشته فیلم کوتاه، فیلم نامه و تالیف و ترجمه کتاب به زبان انگلیسى در تالار وحدت برگزار مى شود.

این اولین دوره جشنواره بین المللى فرهنگى هنرى اهل بیت (ع) است که به همت مجمع جهانی اهل بیت (ع) و با همکارى وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، پایگاه اینترنتی هنری اسلامی، ابنا (خبرگزارى اهل بیت) و موسسه توسعه هنرهای معاصر از دیروز کار خود را آغاز کرده است؛ اینجایزه بزرگ در حالى عصر فردا به برگزیدگان اهدا مى شود که نمایش فیلم هاى منتخب آن امروز و فردا در حوزه هنرى تالارهاى سوره و اوستا در حال انجام است.

حجت الاسلام محمد حسن اخترى، دبیرکل مجمع جهانى اهل بیت (ع) و رئیس این جشنواره در آستانه اختتامیه این اتفاق معنوى در متنى استقبال از این جشنواره را شگفت انگیز ارزیابى کرده است.

در این نوشتار آمده است: “در دو دهه اخیر وجود مقدس حضرت ختمی مرتبت (ص) مورد اهانت و تهاجمات ناجوانمردانه غربی‌ها در قالب‌های ادبی و هنری قرار گرفته است؛ اما در مقابله این هجمه‌ها، اقدامات در خور توجهی از سوی مسلمانان انجام نشد.”

مجمع جهانی اهل بیت (ع) با برگزاری اولین دوره جشنواره فرهنگی هنری اهل بیت (ع) با عنوان جایزه بزرگ پیامبر اعظم (ص) – تلاش نمود تا به خلق آثار ادبی و هنری در دفاع از حقایق دین مبین اسلام و چهره نورانی پیامبر اعظم (ص) کمک کند.

این جشنواره در شش شاخه از سه رشته فیلمنامه، فیلم کوتاه و تالیف و ترجمه کتاب به زبان انگلیسی برگزار شد و در استقبالی شگفت انگیز قریب به ۹۰۰ اثر از کشورهای مختلف به دبیرخانه ارسال شد.

اینک در پایان این جشنواره در آغاز فراخوانی دیگر، مراسم اختتامیه این جشنواره در تالار وحدت برگزار مى شود.

گفتنى ست این مراسم با حضور چهره هاى هنرى شاخص و نیز اهداى جوایز به برگزیدگان همراه خواهد بود.

گزارش آیین افتتاحیه جشنواره پیامبر اعظم (ع)

به گزارش هنرآنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، همایش جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) عصر روز قبل سوم خرداد ماه با حضور جمعی از اندیشمندان مسلمان و مسیحی در هتل لاله برگزار شد که نادر طالب‌زاده کارگردان سینمای ایران در این مراسم گفت: در این کنفرانس متفکران بسیاری از کشورهای مختلف حضور پیدا کرده اند. برگزاری چنین کنفرانس هایی در ۵ سال قبل در ایران رشد پیدا کرده است. البته ما جنجال هایی را در برگزاری کنفرانس «افق نو” با وزارتخانه های کشور بر سر دعوت از مهمانان آمریکایی داشتیم.

وی تصریح کرد: ۲۵ سال پیش فیلمی در رابطه با حضرت محمد(ص) به کارگردانی مصطفی عقاد ساخته شد که در آن آنتونی کویین بازی می کرد. هدف از ساخت این فیلم این بود که جهان غرب را با پیامبر اسلام آشنا کنند اما آن زمان نیز معتقد بودند که اسلام یک تهدید بزرگ است. در حالیکه در این سال ها جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که تهدیدی برای صلح جهانی نیست. جهان غرب باید بداند که این اسلام‌هراسی‌ها و اهانت به پیامبر اسلام قدیمی شده است.

مجری برنامه‌ «راز” ادامه داد: برگزاری چنین کنفرانس هایی می تواند پاسخ خوبی به این برخوردهای جهانی نسبت به اسلام و کشورهای اسلامی باشد. البته نباید فراموش کرد که چنین کنفرانس هایی نباید توسط دولت برگزار شود، هرچند بعضی از سازمان ها و وزارتخانه ها با برگزاری چنین کنفرانس هایی در ایران مخالف می باشند اما ما می خواهیم یک جنبش مستقل داشته باشیم که خوشبختانه در آن موفق بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه سانسورهای بسیاری در دنیای مسیحیت صورت می گیرد، بیان کرد: چرا دولت ترکیه دربارهٔ انجیل قدیمی در زمان پادشاه جیمز صحبت نمی کند، چرا نمی گوید واقعیت این انجیل چیست؟ در این انجیل چه آمده است که حتی یک کپی از آن ۱۴ میلیون پوند قیمت گذاری شده است.

طالب زاده گفت: در سال ۱۹۷۵ زمانی که با تهیه کننده فیلم سینمایی «محمد(ص)” صحبت می کردم، از او پرسیدم که چرا این فیلم را ساخته اند. او گفت برای اینکه هیچ کس در غرب از اسلام خبر نداشت و باید کسی این کار را انجام می داد. اما اشخاصی در پشت پرده هالیوود بودند که می خواستند بین اسلام و مسیحیت شکاف ایجاد کنند. متاسفانه ما در ۳۵ سال قبل وارد اسلام هراسی شده ایم و باید شرایطی را فراهم کنیم که این فرآیند معکوس شود. هیچ کس نباید اتحاد مسلمانان را از بین ببرد، اسلام و مسیحیت در یک جبهه می باشند.

وی توضیح داد: نمایش اسلام واقعی، توطئه گروه های تکفیری در خصوص مخدوش کردن چهره اسلام را خنثی می کند و فضای دوستی و برادری را در جوامع اسلامی گسترش می دهد. تلاش رسانه ای دنیا برای مقابله با محصولات فرهنگی غربی بسیار مهم است، باید تلاشی مضاعف انجام شود تا رسانه های دنیای اسلام در عرصه محصولات فرهنگی بتوانند رقابت خوبی با محصولات فرهنگی دنیای غرب داشته باشند.

طالب‌زاده در پایان گفت: ما باید حقیقت را دنبال کنیم و این حق هر انسان است. فکر می کنم اسناد و مدارک بسیاری با برگزاری چنین همایش هایی بدست ما می رسد که می تواند در ایجاد وحدت و دوستی بین اسلام و مسیحیت به ما کمک کند. هرازچند گاهی با وزارتخانه ها برای برگزاری چنین برنامه هایی مشکل داریم اما در نهایت با موفقیت می توانیم به اهداف خود برسیم.
 

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.