جدایی فیس‌بوک از اسکایپ

جام جم آنلاین: یکی از امکاناتی که نرم‌افزار اسکایپ در اختیار شما قرار می‌دهد قابلیت برقراری ارتباط میان اسکایپ و کاربری شما در فیس‌بوک است که در این حالت تمامی تماس‌های شما از فیس‌بوک به اسکایپ منتقل شده و می‌توانید با استفاده از آن با دوستانتان گفت وگو کنید.

برقراری ارتباط میان این دو سرویس بسیار راحت بوده و همین‌طور جدایی آنها از یکدیگر نیز براحتی قابل انجام است‌؛ اما مشکلی که پس از قطع این ارتباط به‌وجود می‌آید، حذف‌نشدن مخاطبان مربوط به فیس‌بوک از فهرست مخاطبان شما در نرم‌افزار اسکایپ است.

در این شرایط اگر بخواهید به‌طور کامل مخاطبان فیس‌بوکی خود را از اسکایپ حذف کنید، ‌باید مراحل زیر را دنبال کنید:

حذف فیس‌بوک از اسکایپ

۱ـ نرم‌افزار Skype را اجرا کنید.

۲ـ در پنجره اصلی نرم‌افزار روی آیکونی که به شکل یک چرخ‌دنده کوچک است، کلیک‌کرده و گزینه Disconnect from Facebook را انتخاب کنید.

۳ـ مجددا مرحله دوم را انجام دهید تا مطمئن شوید ارتباط با فیس‌بوک قطع شده است. در صورت قطع‌بودن ارتباط ‌باید گزینه فوق به Connect to Facebook تغییر کرده باشد.

حذف اسکایپ از فیس‌بوک

۱ـ برای حذف نرم‌افزار اسکایپ از کاربری خود در فیس‌بوک، ابتدا به محیط کاربری خود در فیس‌بوک بروید.

۲ـ در بالاـ سمت راست صفحه ـ یک علامت پیکان کوچک قابل مشاهده است. روی آن کلیک کرده و از منوی به نمایش‌درآمده گزینه Account Settings را انتخاب کنید.

۳ـ از گزینه‌های موجود در سمت چپ، بخش Apps را کلیک کنید.

۴ـ نرم‌افزار اسکایپ را از فهرست به‌نمایش‌درآمده پیدا کنید و با کلیک روی آیکون x نسبت به حذف آن از فیس‌بوک اقدام کنید.

۵ـ پس از کلیک روی گزینه حذف، پیغامی برای تائید عملیات حذف به‌نمایش درخواهد آمد. در این مرحله باید پس از انتخاب گزینه Delete all app activity روی دکمه Remove کلیک کنید.

حذف مخاطبان فیس‌بوکی از اسکایپ

۱ـ چنانچه نرم‌افزار اسکایپ باز است آن را ببندید.

۲ـ ویندوز اکسپلورر (به‌عنوان مثال پنجره My Computer) را باز کرده و مطمئن شوید که نمایش فایل‌ها و پوشه‌های پنهان در آن فعال شده است (برای انجام این کار ‌باید از گزینه موجود در تب View در بخش Folder Options کمک بگیرید).

۳ـ مسیر زیر را در ویندوز اکسپلورر دنبال کنید:

C:\Users\jamejam\AppData\Roaming\Skype\click

توجه داشته باشید در مسیر فوق عبارت jamejam نشان‌دهنده نام کاربری شما در ویندوز بوده و عبارت click نیز نام کاربری شما در نرم‌افزار اسکایپ است.

۴ـ پس از مراجعه به مسیر فوق، دو فایل با نام‌های main.db و main.db-journal را پیدا کرده و آنها را حذف کنید.

۵ـ نرم‌افزار اسکایپ را اجرا کنید و به محیط کاربری خود وارد شوید. چنانچه فهرست مخاطبان‌تان خالی بود، یک‌بار از نرم‌افزار خارج شده و دوباره آن را اجرا و عملیات ورود را انجام دهید.

مشاهده خواهید کرد که فهرست مخاطبان اسکایپ شما به حالت اول بازگشته و هیچ ردی از مخاطبان فیس‌بوک در آن وجود ندارد. (جام جم – ضمیمه کلیک)

امیر عصاری


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.