جشنواره فیلم فجر در قبضه ی آقای بازیگر + تصاویر

۱۶م دیماه ،

در آستانه برگزاری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر؛

عزت ا… انتظامی بازیگر سینما در بدو ورودش به عرصه هنر با نقش آفرینی‌های متفاوتش در آثار سینمایی توانست جشواره های فجر را در قبضه خود در آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ عزت ا… انتظامی، آقای بازیگر سینمای ایران در سال ۱۳۰۳ متولد شد، وی بازیگر پر سابقه تائتر، تلویزیون و سینما است و استعداد او توسط داریوش مهر جویی در فیلم سینمایی “گاو” کشف شد.

 فیلم “گاو” براساس داستان “عزاداران بیل” اثر غلام حسین ساعدی ساخته شد و عزت ا… انتظامی در این فیلم با نقش آفرینی عالی خود توانست نظر منتقدان سینمای ایران و جشنواره های خارجی را به خود جلب کند. 

این بازیگر با نقش آفرینی های متفاوت خود در آثار مهر جویی چون “آقای هالو”، “دایره مینا”، “پستچی”، “اجاره نشین ها”،”هامون”، “بانو” توانست استعداد های خود را بروز دهد. 
وی علاوه بر نقش آفرینی در آثار مهر جویی در فیلمهای کارگردانی چون علی حاتمی بازی کرد.
 وی در سال ۶۴ در سومین جشنواره فیلم فجر برگزیده نقش دوم مرد در فیلم “آقای هالو” شد . “آقای هالو” ساخته داریوش مهر جویی در سال ۱۳۴۹ بر اساس نمایش نامه ای به همین نام ساخته شد در این فیلم انتظامی در نقش های “آقای محمد پور” و “فتح ا…خام” بازی کرد و همچنین در دوره پنجم جشنواره با بازی در فیلم سینمایی “اجاره نشین ها” به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال ۶۵ شد.
 
انتظامی به سبب بازی های خوبی که در فیلمهای سینمایی از خود بر جا گذاشته در دوره های متعددی در جشنواره به سبب بازی در آثاری چون “گراند” سینما سال ۶۷ در دوره هفتم، “هامون” سال ۶۸ در دوره هشتم، “خانه خلوت”، “ناصرالدین شاه آکتور” سینما سال ۷۰ در دوره دهم، “روز فرشته” سال ۷۲ در دوره دوازدهم، “خانه ای روی آب” سال ۸۰ در دوره بیستم، “گاو خونی” سال ۸۲، در دوره بیست و دوم،” جایی برای زندگی”  سال ۸۳ در دوره بیستوسوم ستاره می گردد. 

در سال ۸۴ در بیست وچهارمین جشنواره فیلم فجر، “زادبوم”، در بیست و هفتمین جشنواره “زندگی با چشمان بسته”، “چهل سالگی” در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر موفق به دریافت تندیس افتخار بهترین بازیگر نقش اول و دوم مرد  شده است. 
عزت ا… انتظامی از ۱۳ سالگی در تئاتر های مختلف لاله زار حضور داشته و از سنین کم در این عرصه مشغول فعالیت و کسب مهارت بوده است تا به امروز به هنر نمایی هایش توانسته نظر مخاطب را به خود جلب کند. 
وی معتقد است :بازیگر باید عاشق باشد و علاوه بر عشق، مرارت و سختی را هم چاشنی حرفه خود کند تا بتواند در عرصه هند به موفقیت دست پیدا کند در غیر انی صورت هرگز موفق نمی شود.

گزارش از: مونا شمسایی


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.