جشنی برای “عروس افغان” در سیمای بوسنیایی

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

فیلم سینمایی “عروس افغان” و فیلم تلویزیونی “همان نور معروف” عنوان برنامه هایی است که شبکه جهانی سحر برای اوقات یکشنبه مخاطبان سیماهای بوسنیایی و آذری خود در نظر گرفته است.

* جشنی برای “عروس افغان” در سیمای بوسنیایی شبکه سحر

به گزارشممتازنیوز، فیلم سینمایی “عروس افغان” یکشنبه این هفته ساعت ۱۱:۴۰ به وقت تهران به مدت ۹۰ دقیقه از سیمای بوسنیایی شبکه سحر پخش خواهد شد.

“عروس افغان” از تولیدات شبکه جهانی سحر است و به سرپرستی رحمان رستم پور و بر اساس ترجمه ای از اصغر نیک سیرت به زبان بوسنیایی زیرنویس شده است. سلما هاجرشیج ویراستاری متون این فیلم را برعهده داشته و علیرضا نجفی اپراتوری آن را انجام داده است.

این فیلم که ابوالقاسم طالبی نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشته و بازیگرانی از جمله حسین یاری، نورا هاشمی و گلاب آدینه به ایفای نقش در آن پرداخته اند، قصه جوانی افغانی به نام “گل محمد” را روایت می کند که برای تهیه شیربهای ازدواج با دختری که به او دلبسته شده است، روانه پاکستان شده و در آنجا به کارهای مختلفی مانند روزنامه فروشی، جاروکشی و … می پردازد. زمانی که او به افغانستان برمی گردد، رژیم طالبان عوض شده و گل محمد متوجه می شود که در غیاب او، دختر مورد علاقه اش ازدواج کرده است. از این رو غمگین و افسرده به خانه دختر می رود، اما متوجه می شود که …

* درخشش “همان نور معروف” در سیمای آذری شبکه سحر

مخاطبان سیمای آذری شبکه سحر، یکشنبه این هفته ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران به مدت ۹۰ دقیقه به تماشای فیلم تلویزیونی “همان نور معروف” خواهند نشست.

مهدی حسین زاده سرپرستی دوبله و سعید بحرالعلومی مدیریت دوبلاژ این فیلم را به زبان آذری عهده دار بوده اند.

“همان نور معروف” بر اساس ترجمه ای از غلامرضا صفوی و با حضور صداپیشگانی همچون سعید بحرالعلومی (محمد- اسماعیل)، مهدی حسین زاده (عطا)، ونوس محسن زاده (سارا- گزارشگر) و حبیب بحرالعلومی (یحیی- احمدی) به زبان آذری دوبله شده و صادق صبور و ساناز اکبری صدابرداری و افکت آن را بر عهده داشته اند.

این فیلم تلویزیونی به کارگردانی جواد افشار و با حضور هنرپیشگانی همچون آرش مجیدی، سروش صحت، عباس امیری، اسماعیل سلطانیان، مریم کاویانی، عباس غزالی و کارگردانی در سیما فیلم تولید شده و داستان مردی به نام عطا را به تصویر کشیده است که در شرکتی پل سازی مشغول به کار است. او معلولی موفق و فعال است که گذشته خود را فراموش کرده، هیچ چیز از گذشته و جوانی خود به یاد ندارد و مغزش گذشته ای خیالی برای او ساخته است اما …/ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.