جنتی: دیر یا زود فیلتر فیس‌بوک باید برداشته شود!

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شبکه الجزیره انگلیسی گفت:دستگاه قضایی باید خودش را با تحولات تازهی که در کشور پدیده آمده است همراه کند. ما امیداریم این تغییرات را در دستگاه قضایی شاهد باشیم.
 
به گزارش فارس، شبکه خبری الجزیره انگلیسی در برنامه «گفتگو با الجزیره» دربارهٔ تحولات ایران پس از روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور این کشور با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گفتگو پرداخت.
 
مصاحبه گر الجزیره انگلیسی در بخشی از این مصاحبه گفت می خواهم به بخش آخر این مصاحبه بروم. یعنی به مسئله فرهنگ و آزادی های رسانه ای. رئیس جمهور ایران قول داده است که آزادی های بسیاری را به رسانه ها خواهد داد. رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ایرن صفحاتی برای خود در توییتر و فیس بوک دارند. آیا شما هم در توییتر و فیس بوک صفحه ای دارید؟
 
علی جنتی گفت: من عضو فیس بوک هستم اما در توییتر خیر. این هم به مدتها قبل از وزارت من باز می گردد. من بیش از سه سال است که (در فیس بوک) عضویت دارم و با دوستان مختلفی در سرتاسر دنیا مرتبط هستم.
 
مصاحبه گر پرسید آیا شما با این کار و عضویت در فیس بوک قانون را نقض نکرده اید؟ آیا این کار غیرقانونی نیست؟
 
علی جنتی گفت: البته در ایران بعضی معتقدند که این نوعی قانون شکنی است چون فیس بوک در ایران فیلتر شده است. اما به هر حال ما سعی می کنیم که قانون را حفظ بکنیم و تلاش ما هم بر این است که با همکاری سایر وزرایی که در دولت می باشند بتوانیم شرایطی فراهم بکنیم که همه در ایران به فیس بوک دسترسی داشته باشند برای اینکه این فقط یک وسیله ارتباطی است که اشخاص می توانند با یکدیگر گفتگو و مکاتبه کنند و دیدگاههایشان را بیان کنند.
 
مصاحبه گر پرسید چه زمانی همه ایرانی ها می توانند به فیس بوک بروند یا از توییتر استفاده کنند، بدون اینکه این پایگاه اینترنتی ها فیلتر شده باشد؟
 
علی جنتی گفت من فکر می کنم الان همه ایرانی ها از اینها استفاده می کنند و بر اساس بعضی آمارهایی که ما داریم الان چهار میلیون نفر از ایرانی ها عضو فیس بوک می باشند و عملا از این پایگاه اینترنتی استفاده می کنند. دیر یا زود این محدودیت که برای استفاده از فیس بوک برقرار شده است باید برداشته شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.