جنسیت راننده ، حق بیمه خودرو در اتحادیه اروپا را تعیین می کند

۲ م دیماه ،

به دنبال تغییر قوانین مالی و مالیاتی حوزه یورو

جنسیت راننده ، حق بیمه خودرو در اتحادیه اروپا را تعیین می کند

عصر خودرو :اتحادیه اروپا در راستای تغییر بعضی قوانین مالی و مالیاتی، هزینه پرداخت بیمه خودرو را برای خانم های جوان ۳۰۰ پوند افزایش و برای مردها به میزان ۱۸۰پوند کاهش داد.

به گزارش «عصرخودرو»به نقل ازدیلی میل ،اتحادیه اروپا از روز قبل قانون تازهی در مورد پرداخت بیمه خودرو تصویب کرد که بر اساس آن، پرداخت بیمه برای خانم های جوان، ۲۴ درصد، یعنی  ۳۰۰ پوند (معادل ۵۹۴۶۰۰ هزار تومان) افزایش و برای آقایان ۹ درصد یعنی ۱۸۰ پوند (معادل ۳۵۶۷۶۰ تومان) کاهش یافته است. بنا بر این خانم ها بیشترین آسیب را از این قانون خواهند دید.

 قانون تازه بر این اساس تصویب شده که خانم های جوان نسبت به آقایان با دقت بیشتری رانندگی می کنند و این در حالی است که رانندگی آقایان جوان دو برابر خطرناک تر و میزان تلفات جانی و مالی آنها نیز بیشتر است.

 میزان خسارت های جانی و مالی در آقایان جوان در مقایسه با  آقایان ۳۵ سال به بالا حدود ۱۰ برابر بیشتر است، پس با توجه به این آمار، حق بیمه خانم ها باید ارزان تر باشد. اما بر خلاف این آمار حیرت آور، مردهای بین ۱۷ تا ۲۵ سال بیشترین سود را از این قانون خواهند برد.

 بنا بر این گزارش، آقایان پیش از این، ۲۰۰۴ پوند (معادل ۳ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۹۲۸ تومان) برای حق بیمه پرداخت می کردند اما در حال حاضر این میزان به ۱۸۲۴ پوند ( معادل ۳ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۱۶۸ تومان) رسیده است که این مبلغ ۹ درصد کاهش را نشان می دهد.

 این در حالی است که خانم های بین ۱۷ تا ۲۵ سال، ۱۲۴۷ پوند (معادل ۲ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۵۵۴ تومان) پرداخت می کردند، اما با قانون تازه این مبلغ به ۱۵۴۶ پوند (معادل ۳ میلیون و ۶۴ هزار و ۱۷۲ تومان) رسیده است که ۲۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

 بر اساس این گزارش، بعضی کارشناسان نیز بر این باورند که آمار فوق برای خانم ها ممکن است تا حدود ۴۰ درصد هم افزایش پیدا کند. همچنین خانم های ۳۱ تا ۳۵ سال، با افزایش ۱۰ درصدی حق بیمه، مشمول این قانون می شوند.

شنبه ۲ دى   ۱۵:۳۹

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.