جهان در انتظار اخبار مهم ناسا از موجودات بیگانه در قمر مشتری

مقامات ناسا امشب در یک کنفرانس خبری اطلاعات مهمی را بیان خواهند کرد چرا که ممکن است آنها موفق به کشف حیات موجودات بیگانه شده باشند!

احتمال کشف حیات موجودات بیگانه در قمر مشتری

ناسا امشب می‌خواهد طی یک کنفرانس خبری یافته‌های جدیدی را درباره «اروپا»، قمر اقیانوسی مشتری اعلام کند.
مقامان ناسا می‌گویند: «ستاره‌شناسان نتایج‌شان را از کمپین رصد اروپا (قمر مشتری) ارایه خواهند داد. این کمپین به شواهد شگفت‌انگیزی از فعالیت‌های مربوط به اقیانوس زیر سطح اروپا منجر شد.» این اطلاعات جدید به لطف تلسکوپ فضایی هابل به دست رسیده است.

اختر زیست‌شناسان می‌گویند در اروپا بیش از هر جرم دیگری در منظومه شمسی احتمال پیدایش حیات بیگانه وجود دارد. قمر مشتری به قطر ۳۱۰۰ کیلومتر زیر سطح یخی‌اش اقیانوس عظیمی از آب مایع دارد. علاوه بر این، ستاره‌شناسان فکر می‌کنند این اقیانوس با گوشته سنگی اروپا در تماس است، به این ترتیب، هر گونه واکنش شیمیایی جالبی ممکن می‌شود.

ناسا هیچ جزییات دیگری درباره آنچه اعلام خواهند کرد، ارایه نداد. اما نقش داشتن هابل در این پروژه احتمالا خبر از این می‌دهد که آبفشان‌های مرموز اروپا دوباره دیده شده‌اند.
در دسامبر سال ۲۰۱۲، هابل آبفشان‌هایی از بخار آب را شناسایی کرد که حدود ۲۰۰ کیلومتر در فضا بالا می‌روند. این خبر، هیجان زیادی در جامعه منجمان ایجاد ‌کرد چون به این معنی بود که یک فضاپیمای رباتیک می‌تواند بدون نشستن در سطح اروپا، از اقیانوس‌های این قمر نمونه بگیرد.

تیم کاوش ناسا از زمان مشاهده اولین آبفشان به طور گسترده اروپا را زیر نظر قرار داده، اما آنها تا به امروز نتوانسته‌اند وجود آبفشان‌ها را تایید کنند.

گردآوری:گروه سرگرمی ممتاز نیوز
momtaznew.com/entertainment
منبع: digikala.com


باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.