«جیمبو» دستگیر شد

23456.jpg

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای به نام «جیمبو» خبر داد.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه کویر، سرهنگ پوررضا قلی با بیان اینکه عوامل گشت ضربت این پلیس هنگام گشت‌زنی در شهر کرمان به یک دستگاه پراید آبی رنگ برخورد کردند که پس از استعلام مشخص شد این خودرو دارای سابقه توقیف از مراجع‌قضایی شهرستان مشهد است گفت: پس از مشخص شدن این موضوع ماموران به این خودرو دستور ایست دادند، اما راننده خودرو اقدام به فرار کرد.

وی با بیان اینکه ماموران در یک عملیات ضربتی پس از تعقیب و گریز در چند خیابان موفق شدند خودروی پراید را توقیف کنند و یک راننده مرد و زنی که سرنشین آن بود را دستگیر کنند، گفت: شکستن تعدادی سیم‌کارت تلفن همراه توسط راننده خودرو شک ماموران را بیشتر کرد و دستگیرشدگان برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های انجام گرفته و انگشت‌نگاری از متهم مشخص شد وی دارای سابقه کیفری در جعل و کلاهبرداری و آدم‌ربایی بوده و به «جیمبو» معروف است، افزود: این کلاهبردار به اتفاق پسر عمویش که از کارکنان شرکتی یکی از بانک‌های کرمان بوده به شهرستان سیرجان رفته با شخصی به نام «یدالله» آشنا می‌شوند.

وی گفت: در این آشنایی متهم خود را مهندس معدن و شاغل و صاحب نفوذ در یک معدن معرفی کرده و از آنجایی که طعمه مورد نظرش دارای دو فرزند پسر فارغ‌التحصیل دانشگاهی و جویای کار بود با وعده و بهانه استخدام آنان در معدن، رضایت وی را به این شیوه بدست می‌آورد.

رییس پلیس آگاهی کرمان با بیان اینکه متهم با همکاری پسر عمویش پس از جلب اعتماد کارمند بانک و معرفی خود با مدارک هویتی بدست آمده اقدام به افتتاح حساب جاری و اخذ دسته چک می‌کند، گفت: در این اقدام متهمان با فریب دادن خانمی میانسال که یکی از مشتریان بانک بوده و درخواست وام از بانک را داشت، به بهانه امضاء فرم دریافت وام اخذ می‌کنند.

وی افزود: در تحقیقات مشخص شد این متهم با استفاده از دست چک بدست آمده در ۱۰ اقدام جداگانه از فروشگاه‌های لوازم خانگی، لب‌تاپ، مبلمان، البسه، لوازم صوتی تصویری، کیف و کفش،فرش،…و خرید یک‌دستگاه پراید از خانمی در مشهد، مجموعا به مبلغ بیش از ۴۷۰ میلیون ریال اقدام به خرید کرده که فروشندگان بعد از برگشت دادن چک‌های مربوطه، از صاحب دسته‌چک شکایت کردند.

پور رضا قلی با بیان اینکه از آنجایی که دسته چک به نام یدالله بوده و نامبرده از این موضوع اطلاعی نداشته سرانجام وی متوجه می‌شود با مدارک هویتی که به مهندس قلابی داده این بلا بر سرش آمده و از وی اعلام شکایت کرد، گفت: متهم در مواجهه حضوری با تعدادی از شکاتی که با چک‌های جعلی از آنان اجناس خریداری کرده بود و پس از شناسایی توسط شاکیان لب به اعتراف کرده و به جرم خود اقرار کرد.

رییس پلیس آگاهی کرمان خاطر نشان کرد: در این عملیات دو متهم دیگر به هویت‌های نادر و منصور هر دو از کارمندان بانک محل افتتاح حساب بانکی با اوراق جعلی، حسب دستور قضایی به اتهام مشارکت در جعل و تبانی با متهم در امر کلاهبرداری دستگیر و پرونده در معیت طرفین به دادسرا ارسال شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.