جیپ پرنده که هیچ‌گاه نپرید! +عکس

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

آرزوی پرواز همیشه در انسان وجود داشته است و کارخانه های خودروسازی نیز iبه دنبال آن بوده اند تا خودروی پرنده ای را تولید نمایند.

به گزارش تفسیری گروه خواندنی هایممتازنیوز، تا iبه حال نام “کرایسلر” را شنیده اید، کارخانه خودروسازی آمریکایی که خودروهای متفاوتی را تا iبه حال تولید نموده است. “کرایسلر” از جمله خودروسازانی است که تا iبه حال طرح های متفاوتی را برای تولید خودروهای پرنده ارائه داده است.

یک از طرح های این کارخانه طرح جیپ پرنده بود. این خودرو قرار بود تا کارهای یک جیپ را iبه خوبی انجام دهد و این در حالی است که می توانست در سطوح مختلف iبه پرواز در آید و از همین رو برای نیروهای نظامی بسیار مفید بود.

این خودرو که iبه مدل “VZ-6” در سال ۱۹۵۶ برای اولین بار مورد بحث قرار گرفت و بعد از آن طرح هایی برای آن ارائه شد که از میان ان ها سه طرح iبه عنوان طرح های برتر انتخاب شدند. از میان سه طرح iبهترین آن ها در سال ۱۹۵۸ ساخته شد.

طرح اولیه این خودرو بسیار عجیب بود این خودرو حاوی دو پروانه یکی در جلو خلبان و دیگری در پشت سر او بود در کنار راننده نیز یک موتور ۵۰۰ اسب بخاری قرار داشت.

این جیپ هیچوقت نتوانست iبه معنای واقعی و چیزی که باب میل مسئولین باشد پرواز کند و تنها می توانست در فاصله های ۱٫۵ تا ۴ متری از سطح زمین فاصله بگیرد.

در اولین آزمایش رسمی این خودرو در سال ۱۹۵۹ یکی از دو نمونه ساخته شد iبه طور کامل نابود شد و دیگری نیز تقریبا آسیب دید و این سبب شد تا کرایسلر کار بر روی این پروژه را iبه طور کامل لغو کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.