حامی رسانه‌ها هستیم گرچه از نظر اعتبارات مشکل داریم

۰۷م اسفند ،

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حامی خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و نشریات است، گرچه از نظر اعتباری مشکلاتی دارد؛ پیگیری کرده‌ایم تا این کمبود‌ها جبران و وظایف محوله انجام شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، “سیدمحمد حسینی” در مراسم دهمین سالگرد تاسیس خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه امروز در دنیا جنگ رسانه‌ای بوجود آمده است، گفت: سبب هجمه سنگین غرب علیه جمهوری اسلامی ایران این است که کشور ما مستقل است و می‌خواهد مستقل بماند.  
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره تاکید کرد: وظیفه رسانه‌های جمهوری اسلامی این است که در برابر این هجمه‌ها از دستاوردهای نظام پاسداری کنند.  
 
وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در انتخابات اظهار داشت: رسانه‌ها باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند و اجازه دهند صاحب‌نظران به نقد و بررسی شرایط موجود کشور بپردازند.  
 
حسینی در این باره تاکید کرد: رعایت اخلاق و ادب اسلامی در رسانه‌ها بسیار مهم است و آنها باید عملا به این اصل مهم پایبند باشند.  
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه متاسفانه امروز تنها یک عده خاص از مسئولین زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار گرفته‌اند، گفت: عملکرد همه مسئولین، مدیران و نمایندگان مجلس باید از سوی رسانه‌ها مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.  
 
وی عنوان کرد: رسانه‌های غربی از بسیاری از ابزارهای شیطانی و غیراخلاقی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند که ما در جمهوری اسلامی نمی‌خواهیم از این ابزار استفاده کنیم.  
 
حسینی ادامه داد: بعضی در این باره معتقدند چون ما محدودیت‌هایی داریم بنابراین نمی‌توانیم در برابر این هجمه‌های دشمن مقابله کنیم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره تاکید کرد: ما در نظام اسلامی برای رسیدن به اهداف پاک نمی‌توانیم از ابزارهای ناپاک استفاده کنیم اما با تخصص و رعایت سرعت، دقت و کیفیت می‌توان در برابر هجمه‌ای غرب ایستاد.  
 
وی در ادامه به مسئله مظلومیت مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت:‌ مقام معظم رهبری دو سال قبل در دیدار اعضای خبرگان رهبری فرمودند؛ فرهنگ از مسائل سیاسی  اقتصادی مهم‌تر است.
 
حسینی با اشاره به اینکه ما گاهی فرهنگ را فراموش می‌کنیم، گفت: نباید در رسانه‌ها اصل را بر مسائل سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی بگذاریم چرا که هجمه دشمن امروز فرهنگی است و مهمترین ابزار مقابله با این هجمه اطلاع‌رسانی و استفاده صحیح از رسانه‌ها است.  
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین  عنوان کرد: اگر رسانه‌های غرب به سمت ایران‌هراسی و اسلام‌ستیزی در حرکتند به عهده رسانه‌های داخلی است که با آگاهی‌دهی به مردم در برابر این هجمه‌ها مقاومت کنند.  
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اهالی رسانه‌ در کنار سرعت و صحت باید به نحوه پردازش خبر نیز توجه کنند، گفت:‌ هر چه هنرمندی اصحاب رسانه در تهیه محتوا بیشتر باشد مخاطب بیشتری جذب خواهد شد.  
 
حسینی همچنین به سوگیری‌های جناحی بعضی رسانه‌ها اشاره کرد و گفت:‌وقتی رسانه‌ای با یک شخصیت زاویه دارد در انتشار یافتن خبرها و اطلاعات مربوط به آن صداقت را رعایت نمی‌کند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به خبرنگاران پیشنهاد کردند در تهیه مطالب رسانه‌ای به سبک شهید مطهری توجه داشته باشند چرا که ایشان وقتی می‌خواهد مارکسیسم را نقد کند ابتدا ماهیت آنرا به طور کامل تشریح، سپس یک نقد عالمانه در کنار آن ارائه می‌کند.  
 
وی در پایان اعلام کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حامی خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و نشریات است، گرچه از نظر  اعتباری مشکلاتی دارد؛ پیگیری کرده‌ایم تا این کمبود‌ها جبران و وظایف محوله انجام شود. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.