حاکمان قدیمی پیروز انتخابات مکزیک شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، حزبی که در اغلب سالهای قرن بیستم حاکم مکزیک بوده بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید و آرای بیرون آمده از صندوق ها نشان می دهند که “انریکه پنانیتو” نامزد این حزب و فرماندار سابق ایالت “مکزیک” توانسته بر رقیبان خود غلبه کند.

بر اساس آماری که از سوی سه شبکه تلویزیونی معتبر مکزیک منتشر شده، میزان آرای پنانیتو بین ۵ تا ۱۱ درصد بیشتر از رقیبانش است.

برهمین اساس شمارش آرا نشان می دهد پنانیتو در حدود ۴۰ درصد از آرا را تصاحب کرده و “آندرس مانوئل لوپز اوبرادور” رقیب چپگرای وی در رتبه دوم قرار گرفته است.

“ژوسفین واسکوئز موتا” نامزد حزب حاکم محافظه کار موسوم به پی.ای.ان ( حزب اقدام ملی ) نیز در رتبه سوم قرار گرفته است.

در همین رابطه “لوئیز ویدگاری” رئیس کمیته انتخاباتی پنانیتو نیز از پیروزی وی در انتخابات خبر داده است.

بر اساس این گزارش، حزب پی.آر.ای پیش از شکست در انتخابات سال ۲۰۰۰ به مدت ۷۱ سال قدرت را در مکزیک در دست داشت بواسطه رویکردهای پنانیتو که هم اکنون ۴۵ سال دارد بار دیگر به قدرت رسیده است.

پنانیتو در سخنرانی های انتخاباتی خود به مردم مکزیک وعده داده بود که امکان سرمایه گذاری شرکت های خارجی در شرکت نفت دولتی مکزیک را فراهم کرده، درآمدهای مالیاتی را افزایش داده، میزان قتل و خشونت بواسطه مبارزه با قاچاقچیان راکاهش داده و بازار کار را نیز آزاد کند.

در انتخابات دیروز علاوه بر رئیس جمهور، قرار بود تا ۵۰۰ نماینده پارلمان، ۱۲۸ سناتور، شهردار مکزیک و فرماندار شش ایالت نیز انتخاباشوند که نتیجه انتخابات در این حوزه ها اعلام نشده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.