حزب تازه “احیای ژاپن” افزایش بودجه دفاعی این کشور را خواستار شد

۰۹م آذر ،

Reuters99.JPG

حزب تازهالتاسیس موسوم به حزب احیای ژاپن که امید دارد یکی از نیروهای اصلی در انتخابات سراسری ۱۶ دسامبر در این کشور باشد خواهان بودجه دفاعی بیشتر در این کشور به منظور حمایت از منافع ملی و کاهش مالیات‌های درآمد و شرکت‌ها به منظور تقویت اقتصاد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی امروز (پنجشنبه) انتشار یافت، نشان دادند که حزب احیای ژاپن پس از حزب مخالف لیبرال دموکرات جایگاه دوم را در کسب آرای رای‌دهندگان به خود دارد.

این حزب همچنین خواهان کاهش نقش دولت مرکزی ژاپن، ارتقای رقابت در بازار آزاد و تسهیل در بازبینی قانون اساسی مبتنی بر صلح ژاپن شد.

خط مشی این حزب که قرار است اواخر امروز رونمایی شود خواهان از بین بردن محدوده غیررسمی اعمال شده بر بودجه دفاعی شد که در چند دهه قبل صورت پذیرفت.

بر اساس این سقف غیررسمی بودجه دفاعی ژاپن محدود به یک درصد تولید ناخالص ملی این کشور شده است.

به نوشته روزنامه یومیوری ژاپن، حزب احیای ژاپن همچنین خواهان افزایش گشتزنی‌های دریایی توسط نیروهای این کشور شده است. چنین اقداماتی گسستگی هر چه بیشتر روابط میان ژاپن و چین را که هم اکنون به سبب گروهی از جزایر در دریای چین شرقی تیره شده به دنبال خواهد داشت.

روزنامه نیکی ژاپن در یک نظرسنجی مشخص کرد حدود ۱۵ درصد از رای‌دهندگان ژاپنی در انتخابات به حزب احیای ژاپن رای خواهند داد.

بر اساس این نظرسنجی، حزب حاکم دموکراتیک ژاپن با کسب ۱۳ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفته و حزب مخالف لیبرال دموکراتیک با ۲۳ درصد آرا در جایگاه اول خواهد بود.

حزب احیای ژاپن همچون حزب لیبرال دموکراتیک وعده تسهیلات پولی قدرتمند به منظور مقابله با تنزل قیمت‌ها در این کشور شد و از تمایل خود برای بازبینی قوانین “بانک ژاپن” خبر داد.

منتقدان می‌گویند این اقدام استقلال بانک مرکزی ژاپن را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.