حسرت دوباره فوتبال تبریز/ ترمز ماشین سازی را کشیدند!

گزارش برنا از بی عدالتی در چمن سبز

قصه تلخ بی عدالتی های حاکم بر فوتبال داخلی و حواشی آن برای دومین سال پیاپی گریبان تیم دیگری از دیار شهر اولین ها را گرفت تا ماشین سازان را از راهیابی به پلی‌آف باز دارند.

سرویس ورزشی برنا – اسد فلاح

آنان که فوتبال پاک را معنی می کنند در سیاه نمای های اعمال شده بر این رشته ورزشی فراگیر، بعضا دچار خسرانند و البته تاوان گرانبهائی می پردازند که قابل جبران نیست.

ماشین سازی تبریز تیم محبوب و ریشه دار شهرستانی ایران، در مسلخ حاشیه سازان قربانی شد تا سناریوی فصل گذشته آبی پوشان گسترش فولاد تبریز برای سبزقباهای این شهر نیز تجربه و تکرار شود.

ماحصل این حدیث ناگوار، بازماندن نا به حق دومین تیم تبریزی از مرحله پلی آف و لیگ برتر فوتبال باشگاهی کشور را به تصویر کشید تا حسرت و اندوه دوباره، دوستداران ماشین سازی و فوتبال کلانشهر تبریز و آذربایجان شرقی را آزار دهد.

با وجود اتفاقات روز آخر پیکارهای گروه ب لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های ایران، سرمربی تیم ماشین سازی تبریز معتقد است ماشین سازی برنده فوتبال پاک در جام آزادگان بود.

رسول خطیبی در عین حال اظهار داشت: تیم های پاس همدان، نیروی زمینی تهران، ماشین سازی تبریز، تربیت یزد و استقلال صنعتی اهواز، با توسل به فوتبال جوانمردانه مسابقاتشان را خاتمه دادند، اما گهر زاگرس، به‌ناحق در صدد اوکی کردن بلیت خود برای پلی آف بود.

مدیرعامل باشگاه ماشین سازی دبیری تبریز هم مدعی است: داور بازی از خطای منجر به گل تساوی تیم تربیت در بازی سرنوشت ساز مقابل ماشین سازی چشم پوشید و یک پنالتی بادآورده را نیز به نماینده فوتبال یزد هدیه داد که دلیل اعتراضات ما به عملکرد تیم داوری بود.
 
افشین دبیری اسکوئی ادامه داد: تیم تربیت یزد از یک بازیکن سرباز نیز در ترکیب خود مقابل ماشین سازی تبریز استفاده کرده که مخالف آئین نامه های جاری جام آزادگان محسوب می شود لذا بایستی قانون در اینمورد حکم و رسیدگی نماید،هرچند عدالت واژه گمشده ئی است که اگر در فوتبال باشگاهی ما جاری بود، ماشین سازی مورد ظلم واقع نمی شد.
 
مدیران باشگاه ماشین سازی دبیری تبریز بر این عقیده هستند که تخلف تیم تربیت در بازی دادن به یک بازیکن مشمول، آشکار و محرز است و نتیجه دیدار برگشت تیم های ماشین سازی و تربیت که در یزد به تساوی ۱ – ۱ انجامید، بایستی با حکم انضباطی فدراسیون فوتبال به برتری ۳ بر صفر ماشین سازی تغییر کند که در صورت وقوع این مسئله، تیم ریشه دار تبریزی به جای تیم گهر زاگرس به مرحله پلی آف صعود می کرد تا حریف ایرانجوان بوشهر در ایستگاه ماقبل پایانی به لیگ برتر شود، اما برگزاری دیدار رفت پلی آف میان تیم های گهر زاگرس و ایرانجوان بوشهر تا حدود زیادی امیدها را برای ماشین سازی کمرنگ تر ساخت.

اما آنچه که بیشتر و بیشتر بر بازی های روز آخر لیگ یک در گروه ب این رقابت ها سایه انداخت، ورود تیم های استقلال صنعتی و گهر زاگرس به زمین مسابقه با لباس همرنگ ( آبی ) بود!!؟؟ که به تاخیر ۶ دقیقه ای در آغاز این دیدار منجر شد. از طرفی داور این دیدار در دقیقه ۶۵ بنفع استقلال صنعتی که میزبان مسابقه بود، اعلام خطای پنالتی می کند که در کمال تعجب، کمک داور نسبت به رد تصمیم داور بسود تیم گهر زاگرس نظر می دهد!!؟؟ تا همه حوادث بازی های روز پایانی به ضرر ماشین سازی تبریز و بسود گهر زاگرس جریان یابد!!؟؟

با وجود نظارت هایی که فدراسیون فوتبال مدعی است برای سالم برگزار شدن مسابقات در رده های مختلف اعمال می کند، وقوع چنین پیشامدهایی عملکرد ناظران و داوران را به بوته نقد و چالش جدی می کشد. مع الوصف در این میان حقوق تیم هایی همچون ماشین سازی تبریز پایمال می شود که فوتبال پاک و جوانمردانه را سرلوحه خود داشتند.

هرچند مدیرعامل باشگاه ماشین سازی دبیری تبریز از پیگیری جدی حقوق تضییع شده تیم فوتبال این باشگاه در این خصوص خبر می دهد، اما لازم است دستگاه ورزش کشور و مسئولان ذیربط برای تامین عدالت و اجرای صحیح قوانین موضوعی حاکم بر آئین نامه های مربوطه، گام های اساسی برداشته و با ورود مسئولانه به این موضوع مهم و روز، نگذارند فوتبال تبریز با بدعت و پدیده نامیمون و نوظهور دو سال اخیر حاشیه سازان، در حسرت راهیابی دومین نماینده شایسته اش به لیگ برتر بمنظور افزایش سهمیه آذربایجان شرقی از دو تیم به ۳ تیم، مظلومانه بسوزد و بسازد.

از سویی ورود مسئولانه منتخبان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر به موضوع حق کشی علیه تیم محبوب و ریشه دار ماشین سازی تبریز می تواند بارقه های امید را نزد خیل عظیم دوستداران این تیم با سابقه، زنده نگاه داشته و این پیام را به دستگاه ورزش و تشکیلات فدراسیون فوتبال منعکس نماید که در کنار ” یار دوازدهم ” مسئولان و حتی نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی پشتیبان سرمایه های ورزشی این خطه بوده و در جایگاه نمایندگی مجلس نیز پیگیر مطالبات بحق و نادیده گرفته شده شهر و دیار اولین ها هستند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.