حق مردان‌ساحلی تنهاگرما نیست

دوشنبه ۴ اردیبهشت – ۰۴:۱۰:۵۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برای کاهش قاچاق در شهرهای مرزی دولت باید سرو سامانی به وضعیت معیشتی مردم این مناطق بدهد، گفت: مرزنشینان ما در واقع حامیان مرزها و افراد بسیار قانعی هستند که در صورت اندکی حمایت می‌توانند علاوه بر ایجاد اقتصادی سالم پدیده قاچاق را نیز در مرزها به حداقل برسانند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از خانه ملت، سید علی میرخلیلی، افزود: نقش بازارچه‌های مرزی به عنوان یکی از منابع مهم تامین درآمد مرزنشینان، بویژه دراستان هرمزگان نقش غیرقابل انکاری است و نمی‌توان تاثیر آن را در تامین امنیت و معیشت مرزنشینان نادیده گرفت.
نماینده مردم هرمزگان ، میناب و جاسک و رودان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید در مناطق مرزی فعالیت مبادلات مرزی را به سمت قانون ببریم و تسهیلاتی ایجاد کنیم که مرزنشینان به شکل قانونی به واردات کالا روی آورند این امر موجب می‌شود بسیاری  ازچالش های اقتصادی و اجتماعی در جامعه ریشه کن شود.
وی ادامه داد: در صورتی که زیرساختهای مورد نیاز بازارچه های مرزی فراهم شودو نظارت کافی بر عملکرد و اداره این بازاچه ها صورت گیرد، مراکز مذکور می توانند علاوه بر اشتغالزایی و رونق تجاری، منجر به کاهش قاچاق در کشور شوند.
میرخلیلی با اشاره به اینکه بیکاری می‌تواند بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را درجامعه بوجود آورد، افزود: به همین علت دولت باید بسترهای اشتغال را با توسعه بازارچه های مرزی در استان هرمزگان ایجاد کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد :دولت به ارتزاق مردم مناطق محروم و مرزی که هیچ درآمد مناسبی ندارند توجه ویژه‌ای داشته باشد واین در حالی که این امر می تواند مشکلات بسیاری از مرزنشنان را بطور کامل برطرف کند.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۳۱۶۱۰۵۹۰۱۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.