حمایت مجمع تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد از طرح بستن تنگه هرمز

، مجمع تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حمایت از طرح دوفوریتی نمایندگان مجلس در مورد بستن تنگه هرمز بیانیه‌ای منتشر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

در روزهای اخیر شاهد تحریم‌هایی از سوی آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی شدیم. هر روز تهدید پشت تهدید، هر روز تحریم‌ها اضافه می‌شوند، تا ایران اسلامی‌مان را از دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌یی باز دارند، گویا این کشورها هنوز هم در خواب غفلت به سر می‌برند نمی‌دانند که با تحریم بیشتر کشور ما به خودکفایی بیشتر خواهد رسید. باید بدانند که ما همیشه تحریم را به فرصت تبدیل کرده‌ایم.

ملت و دولت ما تنگه هرمز را همواره تنگه صلح و دوستی دانسته و می‌داند و در عین حال بر این اعتقاد دارند که این تنگه هرمز بایستی باز باشد، مسوولان کشورمان همواره تلاش کرده‌اند تا با دیگر همسایگان در منطقه برای حفظ صلح و ثبات در خلیج همیشه فارس کار کنند، اما اگر قدرت‌های خارجی بخواهند در خلیج فارس کوچک‌ترین خللی ایجاد کنند، این حق طبیعی کشورمان و دیگر کشورهای منطقه خواهد بود که از خود دفاع کنند.

با توجه به بحران اقتصادی که کشورهای اروپایی با آن روبه‌رو هستند و به علت ترس و نگرانی آنان از کمبود انرژی و دستیابی به این ماده حیاتی، هرگونه واکنش ایران در ممانعت از جریان آزاد تجارت نفت از شاهراه تنگه هرمز می‌تواند پاسخی مثبت و تاثیرگذار بر این تحریم‌ها باشد.

مجمع تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بخش مهم و تاثیرگذار بدنه جنبش اصیل دانشجویی ضمن محکوم کردن تحریک نفتی کشورمان از سوی کشورهای اروپایی و آمریکا، از این طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس حمایت جدی خود را اعلام کرده و از آحاد مردم و به ویژه اساتید و دانشجویان فرهیخته ایران اسلامی‌مان می‌خواهد حمایت همه‌جانبه خود را از این طرح اعلام کنند

/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.