حمایت بانک توسعه تعاون از قالیبافان

۱۷ام بهمن ،

بینا-  با انعقاد تفاهمنامه مشترک بین بانک توسعه تعاون و اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف و صنوف همگن شهرستان تبریز، این بانک از فعالان هنر ـ صنعت قالیبافی در آذربایجان‌شرقی حمایت می‌کند.
به گزارش بینا، غفور رضایی رئیس اداره شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان‌شرقی صبح امروز در آیین امضای این تفاهم‌نامه به فارس اظهار کرد: هنر صنعت فرش به عنوان هویتی هنری و ماندگار برای مردم این خطه از کشور شهرتی جهانی دارد.
وی اضافه کرد: هنرمندانی که با هنرنمایی آثار هنری ماندگاری را خلق می‌کنند همواره با مشکلات عدیده‌ای مواجه می باشند که یکی از این مشکلات نداشتن نقدینگی است.
رضایی با بیان اینکه این بانک تلاش دارد تا در قالب این تفاهم‌نامه مشترک به قالیبافان فعال در این استان تسهیلات ویژه پرداخت نماید، تاکید کرد: با توجه به ارزش افزوده بالا و جایگاه خاص فرش آذربایجان در جهان امیدواریم زمینه حمایت از دست اندرکاران این هنر صنعت بیش از پیش صورت گیرد.
اسماعیل چمنی رئیس اتحادیه تولید کنندگان و بافندگان فرش تبریز نیز در این دیدار اظهار داشت: فرش تنها تولید داخلی است که در جهان رقیب ندارد.
وی ادامه داد: هنر صنعت فرش در کنار دارا بودن بالاترین ارزش افزوده، بیشترین میزان اشتغالزایی را به خود اختصاص می‌دهد.
چمنی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از هشت میلیون نفر در کشور از هنر صنعت قالی ارتزاق می‌کنند که رقم بسیار بالایی است.
وی فرش را صنعتی سبز خواند و افزود: بدون تردید هنر صنعت فرش یکی از پاکترین صنایعی است که در صورت حمایت دولت زمینه ایجاد اشتغال و کاهش معضل بیکاری را به دنبال دارد.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش تبریز اضافه کرد: در حال حاضر محوریت صنعت فرش در جهان با کشورمان است برای اینکه بتوانیم این محوریت را حفظ کنیم باید حمایت‌ها افزایش یابد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.